tag:blogger.com,1999:blog-30069172443698946042024-03-05T01:38:19.417-08:00love is in the airkilóméterek, emelések, fordulópontok, taskok, race to goal és pilon, airstart és ablak nyitás. kovács béci versenyei és érdekesebb repüléseinek nyilvános gyűjteménye, túlzásoktól és szubjektivitástól sem mentesen. gyere és repülj velem...bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.comBlogger64125tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-12113114771423586122012-09-13T09:23:00.001-07:002012-09-13T09:23:43.739-07:00XII. Paragliding European Championships St. André les Alpes<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">A 9. napon is egy érdekes feladatot kaptunk, sok féle útvonalon, különféle taktikával lehetett operálni és kicsit borult az eleje is összetettben, mert páran lecurrantak a sietség vagy a rossz útvonal választás miatt.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Azért így is 95 pilóta a célban, de voltak akik úgy dobálták a mentőernyőket mintha valami biztonságtecnikai tréning lenne a víz felett. Nem kell megijedni mindenki jól van.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Mivel itt a blogon már mindent bemutattam ami egy érvényes napon történik, ezért most csak egy nagyon rövid videót készítettem a 4. érvényes feladatról, a mi egyébként a task 5. volt. A többi, azaz a felszállítás, kajacsomag, feladatkiírás, briefing, szakértés, még több szakértés, start, repülés, célbaérés (vagy nem) és még több szakértés az minden nap egyforma :)</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Az alábbi videó már járt nekem:</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<div class="separator" style="clear: both; text-align: center;">
<iframe allowfullscreen='allowfullscreen' webkitallowfullscreen='webkitallowfullscreen' mozallowfullscreen='mozallowfullscreen' width='320' height='266' src='https://www.youtube.com/embed/itQgIw4nmnc?feature=player_embedded' frameborder='0'></iframe></div>
<br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">A 10. és a 11. napot törölték iszonyat erős szél miatt. Ezekről videós vagy egyéb beszámolót nem készítek.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Van még egy szakértéses anyagom, kifejezetten ínyenceknek, valamikor megcsinálom és felteszem.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Már csak két nap van hátra a versenyből, szerintem a meteo nem a legjobb, bika erős északias szél mindkét nap. De majd meglátjuk...</span></div>
bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-40882976706477847352012-09-12T12:37:00.003-07:002012-09-12T12:39:16.191-07:00XII. paragliding european championship st. andré les alpes<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">A 8. napon megvolt a 3. érvényes feladat itt St. Andréban. Érdekes, nehéz feladat, új útvonallal (no nem mintha az előző két taskon megtanultuk volna az eddigieket) és megint sok pilótával a célban.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Az alábbiakban erről láthattok egy videót, amiben bőven van szakértés is és a végén magyarország egyik legjobb xc pilótája mesél a hídépítés nehézségeiről meg arról, hogy milyen az amikor az ember csak majdnem éri el a célt:</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<div class="separator" style="clear: both; text-align: center;">
<object class="BLOGGER-youtube-video" classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,40,0" data-thumbnail-src="http://i.ytimg.com/vi/OTYS8m_Zw7o/0.jpg" height="266" width="320"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/OTYS8m_Zw7o?version=3&f=user_uploads&c=google-webdrive-0&app=youtube_gdata" /><param name="bgcolor" value="#FFFFFF" /><param name="allowFullScreen" value="true" /><embed width="320" height="266" src="http://www.youtube.com/v/OTYS8m_Zw7o?version=3&f=user_uploads&c=google-webdrive-0&app=youtube_gdata" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true"></embed></object></div>
</div>
bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-62127736990757571202012-09-09T14:55:00.001-07:002012-09-09T14:55:56.681-07:00XII. Paragliding european championship st. andré les alpes<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">A verseny 6. napját szombaton törölték mikor a levegőben várakoztunk a pilonra. Erről és néhány érdekességről készítettem egy kis videót:</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<div class="separator" style="clear: both; text-align: center;">
<iframe allowfullscreen='allowfullscreen' webkitallowfullscreen='webkitallowfullscreen' mozallowfullscreen='mozallowfullscreen' width='320' height='266' src='https://www.youtube.com/embed/F98kZBYPXy4?feature=player_embedded' frameborder='0'></iframe></div>
<br />
<br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">A 7. napon, azaz vasárnap elmentünk kirándulni a közeli Monacoba, mert már reggel törölték a napot. Fel sem vittek bennünket, bár lehetett repülni, mikor elindultunk 4-5 ernyő már felhőalapon volt, de állítólag később bezivatarosodott.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Holnap előreláthatólag lesz feladat, de majd jelentkezünk a fejleményekkel.</span><br />
</div>
bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-25080868637602881422012-09-08T13:30:00.001-07:002012-09-08T13:30:06.969-07:00XII. Paragliding European Championship st. andré les alpes<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Elkészült a pénteki nap összefoglalója. Kicsit bekeveredtem a címeknél a napokban, elnézést mindenkitől. A pénteki volt az 5. nap a versenyen és a 2. task.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Jó időben jó kis feladat, felemás magyar szerepléssel:</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<div class="separator" style="clear: both; text-align: center;">
<iframe allowfullscreen='allowfullscreen' webkitallowfullscreen='webkitallowfullscreen' mozallowfullscreen='mozallowfullscreen' width='320' height='266' src='https://www.youtube.com/embed/oHLLWpgM7Vc?feature=player_embedded' frameborder='0'></iframe></div>
<br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">A szombati napot törölték a pilon előtt, már a teljes mezőny felhőalapon várakozott amikor jött rádión az infó, hogy le kell szállni.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Erről és pár szakértésről készítek egy videót, melyet holnap talán fel tudok tölteni.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">szép hétvégét mindenkinek!</span></div>
bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-17593467604469578502012-09-08T08:17:00.002-07:002012-09-08T08:17:25.709-07:00XII. Paragliding European Championship st. andré les alpes<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">A harmadik napon megvolt az első feladat itt az EB-n. Kicsit későn, de készítettem egy kis videót ahol Máté megmutatta a kutyafüttyöt ezeknek:</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<div class="separator" style="clear: both; text-align: center;">
<iframe allowfullscreen='allowfullscreen' webkitallowfullscreen='webkitallowfullscreen' mozallowfullscreen='mozallowfullscreen' width='320' height='266' src='https://www.youtube.com/embed/xrbLNY11pXA?feature=player_embedded' frameborder='0'></iframe></div>
<br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Csinálom a tegnapi feladatról is a videót, szerintem ma este meglesz, sőt ha minden jól megy a mai napról is, de az lehet csak holnap.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Karolok mindenkit.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;"><strong>HAJRÁ MAGYAROK! :)</strong></span></div>
bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-23207825976459501932012-09-06T11:59:00.000-07:002012-09-06T12:03:49.356-07:00XII. Paragliding european championship st. andré les alpes<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Csak egy gyors helyzetjelentés, mert nem tudtam videót vágni meg feltölteni, mert nem volt időm, az internet sávszélessége néha katasztrófális, és ami ordas szégyen, hogy ma mikor mentünk fel a hegyre, bekapcsolva felejtettem a felvételt a gopro-n és betelt a kártya. Sajnos számítógép nélkül nem lehet róla törölni, így ma nem tudtam felvételeket készíteni.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Holnap talán tudom pótolni, és mivel Máté ma orbitálisat nyújtott, arról is beszámolunk, Ő miként látta a napot.</span><br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Amúgy 109 km-es volt a task, stoppolták mert bejött egy ordas zivatar, de addigra már Máté meg egy kazal nép már a célban volt, ezért érvényes a nap.</span><br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Laci is jól ment, majd beszámolunk hanyadik lett, majdnem célba ért. Milán, Balázs meg én eléggé elcsesztük már az elejétől, és így a mezőny végén kullogunk. </span><br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">De sabaj, most örüljünk a mi fiúnk sikerének, és legyünk rá nagyon büszkék!</span><br />
<br />
<b><span style="font-family: Verdana, sans-serif; font-size: large;">Gratulálunk Máté, igazán szuper teljesítmény!! </span></b><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Máté már összedobott egy gyors élménybeszámolót, itt elérhető:</span><br />
<br />
<a href="http://highandfar.blogspot.fr/"><span style="font-family: Verdana, sans-serif;">http://highandfar.blogspot.fr/</span></a><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Én pedig gyorsan kikerestem egy snittett a Mátéval még tegnap készített riportból. Hát sikerült neki az a bizonyos gatya felkötés. :)</span><br />
<br />
<div class="separator" style="clear: both; text-align: center;">
<iframe allowfullscreen='allowfullscreen' webkitallowfullscreen='webkitallowfullscreen' mozallowfullscreen='mozallowfullscreen' width='320' height='266' src='https://www.youtube.com/embed/dGznw27TZKw?feature=player_embedded' frameborder='0'></iframe></div>
<br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Videós szakértés, riport Mátéval és a holnapi feladatról beszámoló, péntek este várható. De éehet csak éjjel tudom felrakni, mert mire készen lesz és fel tudom tölteni az nem fél óra.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Látogassatok vissza honap is és köszönöm az sms-eket és üzeneteket, bár jöhetett volna több is, de ha már pár embernek sikerült jó perceket szereznem a videókkal, akkor boldog vagyok. </span><br />
<br />
<br /></div>
bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-66216651285969625022012-09-05T01:03:00.001-07:002012-09-05T01:03:05.948-07:00XII. Paragliding european championship st. andré - day 2.<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">A második napunkat Milán nyerte, Lacival meg szakértettünk kicsit:</span><br />
<br />
<div class="separator" style="clear: both; text-align: center;">
<iframe allowfullscreen='allowfullscreen' webkitallowfullscreen='webkitallowfullscreen' mozallowfullscreen='mozallowfullscreen' width='320' height='266' src='https://www.youtube.com/embed/Vwx7zGXjp70?feature=player_embedded' frameborder='0'></iframe></div>
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;"> </span></div>
bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-17592721707299794392012-09-04T08:28:00.001-07:002012-09-04T08:28:40.082-07:00XII. Paragliding european championship st. andré les alpes - day 1.<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Az első versenynap így alakult:</span><br />
<br />
<div class="separator" style="clear: both; text-align: center;">
</div>
<div class="separator" style="clear: both; text-align: center;">
<iframe allowfullscreen='allowfullscreen' webkitallowfullscreen='webkitallowfullscreen' mozallowfullscreen='mozallowfullscreen' width='320' height='266' src='https://www.youtube.com/embed/9Knl2nmwKKw?feature=player_embedded' frameborder='0'></iframe></div>
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Amennyiben valakinek van valami bármilyen igénye, ötlete arra vonatkozólag, hogy milyen szakértéseket csináljunk, akkor tájékoztasson.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Reméljük hamarosan "élesben" is kipróbáljuk magunkat itt, világ legjobbjai között. </span></div>
bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-38393169666854528332012-09-04T08:08:00.001-07:002012-09-04T08:08:15.524-07:00megnyitó 2. rész<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">A megnyitó második része:</span><br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;"> </span><br />
<br />
<div class="separator" style="clear: both; text-align: center;">
<iframe allowfullscreen='allowfullscreen' webkitallowfullscreen='webkitallowfullscreen' mozallowfullscreen='mozallowfullscreen' width='320' height='266' src='https://www.youtube.com/embed/JIjNSeaHOoo?feature=player_embedded' frameborder='0'></iframe></div>
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Az elkövetkező időszakban nem lesznek ilyen hosszú videók, elnézést mindenkitől amiért kicsit megcsúszott a cerka :)</span></div>
bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-6918756109608844032012-09-04T07:10:00.001-07:002012-09-04T07:12:37.041-07:00XII. paragliding european championship St. andré les alpes<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Végre itt az első bejelentkezésünk, fogadjátok szeretettel:</span><br />
<br />
<br />
<div class="separator" style="clear: both; text-align: center;">
<iframe allowfullscreen='allowfullscreen' webkitallowfullscreen='webkitallowfullscreen' mozallowfullscreen='mozallowfullscreen' width='320' height='266' src='https://www.youtube.com/embed/u1C7TXjBMRE?feature=player_embedded' frameborder='0'></iframe></div>
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Sajnos a youtube nem engedte egyben feltölteni az első videót, ezért két részletben tudom csak feltenni.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Hamarosan jön a folytatás... </span></div>
bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-25074796922323609832012-09-03T09:46:00.000-07:002012-09-03T10:00:22.560-07:00XII. Paragliding European Championships - France - St. André<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Megkezdődött a silóernyős eb, tegnap tréning day, regisztráció</span> <span style="font-family: Verdana, sans-serif;">megnyitó volt.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Kicsit rendhagyó módon szeretnénk tájékoztatni a pilótákat, családtagokat, barátokat és esetleg bárkit aki érdeklődést mutat az esemény vagy a versenyrepülés iránt.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Itt szeretném megköszönni az eddigi támogatóinknak a felájánlásaikat. A Siresz az utazókeret teljes biztosítását fedezte a két hétre amiért igen hálásak vagyunk. A HFFA pedig a válogatott pilóták megjelenésében nyújtott nagy segítséget a nyitó-záró ceremónia és a verseny alatt, mivel kaptunk egy csinos egyen dzsekit ami nagyon cool és köszönjük szépen.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Az egész esemény, az utazás és az itt tartózkodás költsége igen magas. Talán a szokásosnál is magasabb és idén a nevezést minden magyar pilóta saját zsebből fizette. Ez mindannyiónkra igen nagy terheket ró és éppen ezért szeretnénk kérni a klubbok, egyesületek, pilóták, barátok és mindenki támogatását.</span><br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">A támogatásokat az itt leírt módon lehet megtenni:</span><br />
<br />
<a href="http://sikloernyosvalogatott.hu/hu/tamogatas" target="_blank"><span style="font-family: Verdana, sans-serif;">http://sikloernyosvalogatott.hu/hu/tamogatas </span></a><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Természetesen itt most nem száz vagy tízezrekről beszélünk, mindenki aki úgy érzi nyújt neki annyit ez a sport vagy kap a versenyzőktől a blogjaikon vagy egyéb más úton annyit, hogy azt egy kisebb felajánlással kompenzálja, vagy csak egyszerű gesztusként kész áldozni erre azt kérjük tegye meg.</span><br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">A támogatók között a verseny után kisorsolunk valamilyen ajándékot vagy ajándékokat és természetesen ha hozzájárulnak, megemlítjük Őket a blogokon.</span><br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;"><br /></span>
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Elindult a válogatott oldala, itt lehet majd követni az eseményeket:</span><br />
<a href="http://www.blogger.com/goog_1429139358"><span style="font-family: Verdana, sans-serif;"><br /></span></a>
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;"><a href="http://sikloernyosvalogatott.hu/hu">http://sikloernyosvalogatott.hu/hu</a></span><br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;"><br /></span>
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Ennek az oldalnak a szerkesztése kissé nehézkesebb és nincs velünk külön erre a feladatra senki, mert a szakács, a masszőr, a pszichológus és lakáj mellett nem fért el kocsiban, ezért lehet, hogy esetenként majd itt a blogomon vagy a másik két blogon is kereshettek infókat:</span><br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;"><br /></span>
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;"><a href="http://highandfar.blogspot.hu/">http://highandfar.blogspot.hu</a></span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;"> <a href="http://sisakkamera.blogspot.com/">http://sisakkamera.blogspot.com</a> </span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">A mai napon még szeretnék ide feltenni egy anyagot, így ha tudtok nézzetek vissza később</span><br />
<br />
</div>
bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-16524746321340599902012-08-30T13:34:00.003-07:002012-08-30T13:34:47.505-07:00serial cup 2012 - tolmin - slovenia - task 4.<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Szép napos időre ébredt a Soca völgye ma reggel. Meg is jött a szervezők infó sms-e: 10.30-kor indul a felszállítás a kobalára. Gyors reggeli, amit köszönök a kedvesemnek Buginak, aki minden reggel segített abban, hogy időben összekapjam magam és mindez persze a két kis lurkó mellett azért nem könnyű. Azt lehet mondani, hogy én voltam a harmadik gyerek akiről gondoskodnia kellett.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">A starthelyen már nem volt olyan baromi jó idő, lassan indulgatott a nap és az elstartolt ernyők nem igazán festettek bomba időt.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Kitettek a táblára egy nettó 61 km-es taskot, ami alatt azért megint beküldtek a krn mögé biztos ami biztos.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Az ablak nyitása után sem volt biztító a kép, lejtőzés, nyögve nyelős méterek, mindenki csak küzdött. Aztán egyszer csak kicsit bejavult és lassan kitekertünk.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;">A pilonnál nem volt gond nem a legelején, de azért jól kaptam el, és mentünk a müzlin tovább, ahogy nagykönyvben megírták. Majd be a krn-re és ott egy tekerés nélkül végig, a végén kitekertem és át a polovnikra. Nagyon jó pozícióban voltam, kb az első 15-ben az eleje pont 3 km-rel volt előttem, mert akkor találkoztunk amikor a forduló cilindere 1,5 km volt tőlem. Gaber is ott volt mellettem, nagyon jól ment és örültem is neki, hogy itt nyomja velem. Visszamentünk a krn-re és tovább nyomtuk mint a barom. A krn keleti végén be kellett menni hátra a vogel felé mint tegnap előtt a második taskon. Na itt jött a fekete leves. Egy elég vastag cirrusz csúszott be és teljesen befedte az eget. De a krn működött így tudtunk eljönni idáig. Itt viszont be kellett menni a málnásba, de gondoltam lehet ott is működni fog. Miért is ne, ha eddig adta ott is adhatja. Meg csak nem állhatok a feladat közben. Becsúsztunk a hátsó részre és ott már látszott, hogy nagyon szenvednek, de a gerinc fölött valami adogatta nekik. Mi a gerinc alá értünk gaberral és hiába kerestük a cuccot nem jött. Pánikszerűen mentem jobbra balra, de be kellett látnom, hogy game-over. El kell indulnom kifelé Tolmin irányába mert különben bentragadok a völgyben ahol semmi sincs. Egy lehetséges leszálló volt, ahol Gaber le is tette magát, de térerő nélkül rádión kértem neki visszaszállítást.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;">El voltam keseredve, mert már látszott, hogy a felhő el fog csúszni és negyed óra múlva ismét el fog indulni az idő.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Nekem ma itt kezdődött a második feladatom. Kiértem Tolmin elé a Müzli-hegy aljába kb 450-480 méteren és elkezdtem lejtőzni. nagyon gyenge valami volt, de kitartottam mellette és szép lassan felemelkedtem a gerinc fölé. Addigra kisütött a nap is és egyre jobban adogatta. A hegy tetején már erős lifttel tekertem és vissza küzdöttem magam a játékba. Igaz akkorra már teljesen lefőtt a kávé, mert az eleje iszonyat messze járt aki a mezőny közepén volt az pedig kibekkelte az árnyékot a krn-ön a lejtőben és hátul nagyon jól adta nekik amikor kisütött a nap. Gondoltam becsületből azért végig kellene menni. Bementem megint hátra és a napsütésben már dolgozott. 4-5-ös emeléssel 2450-ig emelkedtem miután biztonságos magasságban megcsináltam a fordulót.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Na, gondoltam innen már lehet nem is kell tekerni és lejtőzésből beadja a cél, ami onnan azért még kb 20 km volt. Hát nem lett igazam. </span><br />
<span style="font-family: Verdana;">A második "bad luck" a napban az volt, hogy visszaérve a krn-re majd' 2000 méteren ráfordultam a gerinre ami mindig tart, de nem hittem a szememnek, most egyetlen csippanás nélkül siklottam a szikláktól méterekre. Nem emelt a lejtő. Nem tudom mi történt, ilyet még itt nem láttam. Nem tudtam átmenni a Drezsnicai oldalra, mert szembejött a lefutó gerinc. Ki kellett mennem alacsonyan a völgybe és valami gyengével megint kitekertem, de ott már csak 1300-ig adta. Onnan megcsináltam az utolsó pontot és majdnem sírva fakadtam, mert megint alacsonyra kerültem. Éppen kiértem az ugrató-hegy elé ahol emelkedtem kicsit az esti gyengében és megkezdetm a végsiklást. </span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Nem ragozom tovább 20 méter magasság hiányzott, hogy beérjek. Az 1000 méteres ESS-t meg tudtam csinálni, de a 400 méteres cél cilinderbe nem értem be.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Nagyon nagyot küzdöttem és azt gondolom, hogy jobbat érdemeltem volna, de ma ezt osztották nekem az égiek és én fejet hajtok, elfogadom.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Ezzel a teljesítménnyel 50-ik lettem, ami szánalmas, de a körülményeket tekintve végül is még örülhetek neki.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Összetetben visszaestem a 23. helyre. Ez is gáz, mert az gondoltam, hogy ebben a mezőnyben a 20. hely lenne a legrosszabb amit még el tudok magamtól fogadni.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Nekem itt a vége, mert holnap esni fog és az EB miatt haza kell indulnom, ugyanis mint korábban írtam szombaton indulunk St. Andréba, és képviseljük kis hazánkat a kontinens viadalon.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Mai repülésem kizárólag erős idegzetűeknek :) :</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<a href="http://www.xcontest.org/world/en/flights/detail:beci/30.8.2012/11:26">http://www.xcontest.org/world/en/flights/detail:beci/30.8.2012/11:26</a><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Mai eredmények azoknak akik nem szeretnék és röhögnének rajtam egyet:</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<a href="http://www.slo-paragliding.com/datoteke/serial/task4.html">http://www.slo-paragliding.com/datoteke/serial/task4.html</a><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Végül az összetett eredmény:</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<a href="http://www.slo-paragliding.com/datoteke/serial/overall.html">http://www.slo-paragliding.com/datoteke/serial/overall.html</a></div>
bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-13097066406649412102012-08-29T16:25:00.000-07:002012-08-29T16:25:35.419-07:00serial cup 2012 -tolmin - slovenia - day 4. no task<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Ma a stol starthelyen voltunk, vártunk majdnem 4 óráig a kissé erős keleti szélben és a cirussz alatt, majd törölték a napot. Azért lehetettrepülni, le is csúsztunk, volt aki még nagyot is repült, de én mentem a családhoz, hogy kicsi időt együtt is lehessünk ezen a szép helyen.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Holnapra jó az előrejelzés, bizakodóak vagyunk, mert a péntek és a szombat már nem néz ki jól.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Aki szereti elemezni a track logokat azoknak itt van az eddigi két feladat. A második taskot ajánlanám a helyet ismerők figyelmébe igazán.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">task 1: <a href="http://www.xcontest.org/world/en/flights/detail:beci/27.8.2012/11:37">http://www.xcontest.org/world/en/flights/detail:beci/27.8.2012/11:37</a></span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">task 2. <a href="http://www.xcontest.org/world/en/flights/detail:beci/28.8.2012/11:29">http://www.xcontest.org/world/en/flights/detail:beci/28.8.2012/11:29</a></span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span> </div>
bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-16379605287993859982012-08-28T15:56:00.002-07:002012-08-28T15:56:57.850-07:00serial cup 2012 - tolmin - slovenia - task 2.<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Az első napi fergeteges feladat után már reggel látszott, hogy nem olyan bomba az idő, de azért lesz valami feladat. Kíváncsian vártam, hogy mivel rukkolnak elő. Nem kellett csalódnom. Nem hittem a szememnek mikor megláttam a taskot. Ezek teljesen megőrültek. Gyengébb kondicíókkal nehezebb feladatot rittyentettek mint előző nap.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Most nem kellett a stol-ra menni, viszont cserébe a polivnik és a stol között volt a fordulópont cilinder széle amit két irányból is meglehetett csinálni. Mi a krn-ről mentünk rá, de volt aki a stolról indult neki. Onnan vissza a krn oldalába, majd hátra még egy gerincet a Vogel nevű csúcsra, ami után még tovább a hátsó gerincen még egy pont. majd vissza krn-ön keresztül a soca völgy másik oldalán a livek nevű falu fent a platon, ezután a polovnik aljában a kis falu és onnan a cél. Ez nettó 61 km lett a cilinderek nélkül, de valami hihetetlen útvonal és látvány. Ezt az utat én még soha nem repültem itt, de talán a legrégebbi magyar pilóták is csak egy-kétszer az elmúlt 10 évben. Óriási élmény volt és nagyon sokat pluszt adott nekem ez a mai feladat.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana;">Ráadásul viszonylag jól is mentem. Az elején konkrétan az első 10-ben, igaz kicsit lemaradva a top 5-6-tól. Ismét Simivel róttuk a kilómétereket, sajnos a végére belassultam, talán egy-egy helyen elszórtam 1-2 felesleges percet, így a végén vagy 15 perccel az első után 20. helyen végeztem. Peti előttem ért be pár perccel és a célban még kpeti, Gaber, Domi Ati, Sör Robi, Szabó Joe, akiknak gratulálok. A többiek is jót repültek és volt akinek csak kicsi hiányzott a sikerhez, ami legközelebb biztos nem marad el.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Eredmények később, mert az említett internet hiba miatt még nem tették fel.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Fényképek a task 2.-rő itt: <a href="http://www.facebook.com/media/set/?set=a.445674685477152.103921.162640800447210&type=1">http://www.facebook.com/media/set/?set=a.445674685477152.103921.162640800447210&type=1</a></span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">serial cup a facebookon: <a href="http://www.facebook.com/serialcup">http://www.facebook.com/serialcup</a></span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">serial cup oldal: <a href="http://www.serialcup.com/news">http://www.serialcup.com/news</a></span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span> </div>
bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-46671949246007942202012-08-28T15:31:00.001-07:002012-08-28T15:31:42.642-07:00serial cup 2012 - tolmin - slovenia - task 1 <div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Sajnos a versenynek helyet adó kempingben két napja nincs internet, ezért nem sikerült jelentkeznünk a versenyről. Most is be kellett jönnöm kobaridba, mert még nem tudták megoldani, habár ígéretet kaptunk, hogy hamarosan a szolgáltató elhárítja a hibát.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Na szóval. Megvolt az első két nap az eltörölt vasárnap után a front elhaladtával gyönyörű napos időre ébredtünk hétfőn és várakozással telve indultunk a mindenki által jól ismert kobala starthelyre.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Mikor eldöntöttem, hogy jövök akkor olyan információim voltak erről a versenyről amelyek laza kis versenyről, könnyített, bárki által könnyen megrepülhető feladatokról, csupa körkupolás ernyőről és gyenge mezőnyről szóltak. </span><br />
<span style="font-family: Verdana;">A mezőnyben azért 8-10 világklasszis is nevezett, jellemzően szlovének, de a lengyelek és a litvánok között is vannak jók. Igaz nincs tele a mezőny enzokkal és IP6-okkal, de azért 20-30 jó pilóta, jó ernyővel árnyalja a képet.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Amikor viszont kiírták a feladatot az első nap, leesett az állam. Szó szerint. Már aránylag sok alkalommal jártam itt és elég sok taskot repültem, de ezek most bevirítottak egy 83 km-es nagyon trükkös taskot. Volt benne minden ami kell, kobaláról a stolra, stol starthely előtti faluban forduló, onnan át a polovnikra, onnan a krn-re, majd mosna-soci, onnan a völgy másik oldalán a liveki kuk antenna, majd a krn teteje és a cél. Ez távolról sem egyszerű feladat kezdőknek, de azt mondták a jó idő segíteni fog.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Nem volt jó idő. Etalon idő volt. Bomba nap. Erős liftek és viszonylag magas alap, kb 2400-2500 méter.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Nem mentem rosszul, szinte végig jó volt a pozícióm, sajnos az első bolytól valahol lemaradtam pár percet, amiből a végére lett húsz is, de a második-harmadik hullámban sikreült abszolválnom a feladatot. Simonics Petivel egy percen belül értünk be, Ő 10. lett, én 14.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Összesen 63 pilóta ért célba a 104-ből, de időben óriási különbségek voltak, mivel az első 2 óra 16 perc alatt verte be az utolsónak pedig 4 óra 29 perc kellett ugyanehhez.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Természetesen a szlovének nagyon jól mentek az első húszban 8-an befértek, és az első három is közülük került ki.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Nagyon érdekes változatos feladat volt, etalon idő, ammiben a szokásos helyeken tekerés nélkül nyomtuk neki mint az őrült.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">eredmények itt: <a href="http://www.slo-paragliding.com/datoteke/serial/task1.html">http://www.slo-paragliding.com/datoteke/serial/task1.html</a></span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">fényképek a task 1.-ről itt: <a href="http://www.facebook.com/media/set/?set=a.445672605477360.103920.162640800447210&type=1">http://www.facebook.com/media/set/?set=a.445672605477360.103920.162640800447210&type=1</a></span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
</div>
bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-51923836743098189562012-08-25T15:29:00.003-07:002012-08-25T15:29:37.529-07:00serial cup 2012 - Tolmin - szlovénia<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Szeptember 2.-án indul az europa bajnokság ezért korábban nem gondolkodtam ebben a versenyben, de az élet úgy hozta, hogy kijöttünk a családdal ide a Soca völgyébe egy kicsit lazulni. Kedvesem hozzám hasonlóan nagyon szereti ezt a környéket és az 5 hónapos lurkó mellett eddig nem volt lehetőségünk együtt kimozdulni, ezért döntöttünk úgy, hogy ez egy jó lehetőség arra, hogy eltöltsünk pár napot ezen a gyönyörű helyen.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Üröm az örömben, hogy sajnos nem tudok végig maradni, mert ez a verseny szombatig tart, de mi előreláthatólag szombat reggel már indulunk St. Andréba az EB helyszínére. Szóval csak péntek estig tudok maradni, de addig remélem össze tudunk hozni pár jó feladatot.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">A szobat éjjel érkező front miatt m Gasper a verseny szervezője már előre törölte a vasárnapi feladatot, így aki akar csak vasárnap estére kell megérkeznie. Mi már ma kijöttünk és holnap valami családi programot keresünk a gyekőcökkel, és remélem estig megérkezik a többi magyar is. Eddig csak Simonics Peti van itt rajtam kívűl, de még vagy tucatnyian regisztráltak.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Próbálok majd napi beszámolokat írni, ha a család mellett este még lesz erőm rá, de ha Maja mai produkciójából indulok ki akkor bajban leszek, mert este 10 után még az udvaron szaladgált a sötétben ezzel bizonygatva, hogy Ő egy hős és mennyire bátor.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">Szóval hétfőtöl kövessétek a serial cup idei versenyét velem.</span><br />
<span style="font-family: Verdana;"></span><br />
<span style="font-family: Verdana;">I'll back soon...</span></div>
bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-10053985418780319512012-08-01T02:40:00.004-07:002012-08-01T02:40:54.456-07:00Ukrainian and Polish Open 2012 - krusevo - task 5.<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Tegnap este megjött egy front és egész éjjel esett és most is dörög az ég rendesen. Törölték a napot, minden maradt a tegnapiak szerint.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Vértes Bali 5., Rácz Bali 11., én 52, Budai Peti 54, Milán 56, Máté 68., Tóni 95., Évi 140., Ági 145. lett.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Csapatban az előkelő 2. helyett hoztuk el, ami tekintve a mezőnyt nem rossz teljesítmény. </span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Minden összevetve nem volt rossz a verseny, tavaly kicsit jobb idő volt itt, de 4 érvényes nappal nem lehet okunk panaszra. Az eredményen még csiszolnom kell, sajnos sok hibát vétettem ami nélkül garantált lett volna a 25-30. hely környéke. De persze a klasszikus "ha nem baszom el megnyerem" mondás örök érvényessége most is értelmetlenné teszi az ilyen és ehhez hasonló gondolatmeneteket. </span><br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Az biztos, hogy sok év versenyzés és nem kevés megrepült task után is van mit tanulni van hová fejlődni. Ezen a versenyen szó nem volt arról, hogy az ernyőm miatt kerültem hátrányba. Majd akkor mondhatom ezt ha nem csinálok ennyi banális hibát.</span><br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Volt már ennél jobb szezonom is, idén sajnos egyik versenyen sem sikreült komolyabbat domborítanom, ami az EB előtt nem egy jó ómen az álmoskönyvek szerint sem. De azért egy csapat 2. hellyel ott is elégedett lennék... :)</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">see u in the air </span></div>bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-64231788810070604042012-08-01T01:12:00.004-07:002012-08-01T01:12:59.336-07:00ukrainian and polish open 2012 - krusevo - task 3 - 4.<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">A harmadik napon a korábbi napokhoz hasonló feladat volt északias áramlásban de egy kicsit megszínezve a vége előtt.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Két alapvető hibát követtem el a feladaton. Az első a startpilon előtti pozíció felvétele. Nem időben gondoltam át, hogy hol kellene várni, és mire felmértem már késő volt, ráadásul a hegyen megszerzett pozíciómat is elveszítettem az utolsó 5 percben. Így tehát mire megint elég magasságom lett már csak a mezőny után kulloghattam. Majd ezután kétszer is eljátszottam, hogy az északias szél túlsodort a fordulóponton és vissza kellett mennem 2-3 km-t széllel szemben. </span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Mindezek ellenére majdnem megcsináltam a feladatot, de már későn értem a végére és szétesett az idő, pont ott ahol beletették a kis trükköt. 13 km-re a céltól szálltam le, de mivel boldog-boldogtalan beért - 71 pilóta a célban - ez az eredmény semmire nem jó. Sajnos ilyen taktikai hibákkal nem lehet ott lenni az elejében, főleg nem egy ilyen komolyabb mezőnyben.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">A két Balázs remekül nyomta, és Máté is, csak sajnos becurrant a cél előtt, de addig elől volt. Milán is nagyon jó helyen ért be, és Tóni meg Peti is célba ért.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Este derült ki, hogy Vértes overall első !!!! és csapatban az előkelő 2. helyen vagyunk.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Task 4. :</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Reggel örültem, hogy végre nem déli irányú hátszeles feladat lesz, hanem kicsit érdekesebb, trükkösebb dolgot írtak ki.</span><br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Hamar elmúlt az öröm és csalódottság váltotta. </span><br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Nem sikerült tanulnom a korábbi nap hibáiból és megint elcsesztem a pilont, de most legalább mégjobban, mert elég jó pozícióból visszamentem a starthely elé, ahelyett, hogy előre mentem volna. Második nekifutásra már jobban adta, de addig az eleje megint elhúzott és én ott maradtam a nem éppen képben levő arcokkal akik összevissza mentek mindenféle koncepció nélkül.</span><br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Megcsináltam az első pontot és elindultam a másodikra, de elég komoly szembeszél várt. Kicsit oldalazva balról probáltam megközelíteni a pontot, és lassan bár de tudtam haladni. Majd 8 km-re a pont előtt már elkezdtem jobban rátartani és ez végzetes hibának bizonyult, mert bekaptam gyorsan egy erős leáramot és egy 20-25 km-es szembeszelet. Szinte azonnal talajra kerültem.</span><br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Meglepődésemre Milán mellé szálltam le, Tóni már kicsit korábban megadta magát, Budai Peti pedig még 4 km-t tudott kiküzdeni magának. Én meg azt hittem már mindenki bazi elől van. Vértes Bali sem tudta megcsinálni az első pontot sajnos, így veszélybe került az első helye. Rács Bali erősen küzdve majdnem este 7-kor szállt le a céltól 2-3 km-re. A mai nap hőse Máté volt aki beért célbe ezzel a megsebbzett lelkét kicsit gyógyítva a csapat eredményünkért is sokat tett.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Az utolsó napra nem jó a meteo, lehet nem is lesz megtartva. Ebben az esetben csapatban 2. leszünk, ami kiemelkedő teljesítménynek számít és büszkék vagyunk rá.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Jelenlegi eredmények: </span><br />
<br />
overall: <a href="http://www.airtribune.com/sites/default/files/comp_result_0.html">http://www.airtribune.com/sites/default/files/comp_result_0.html</a><br />
<br />
csapat: <a href="http://www.airtribune.com/sites/default/files/team_result_0.html">http://www.airtribune.com/sites/default/files/team_result_0.html</a><br />
<br />
<br /></div>bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-31411625226547849962012-07-29T10:16:00.003-07:002012-07-29T10:16:39.011-07:00Ukrainian and Polish Open 2012 - Krusevo - Task 2<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Nagy reményekkel kezdtem a napot, napsütés és kellemes szél fogadott bennünket a starthelyen. </span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Összedobtak egy 62 km-es feladatot, ami hasonló lett mint tegnap kicsi változtatással. </span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Még talán sosem kezdtem 900 ponttal egy versenyt, ezért bíztam a sikeres folytatásban. </span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Időben álltam a starthoz, hogy a pilon nyitásig tartó több mint egy órában fel tudjam venni a megfelelő pozíciót verseny indulásához. Na, ebbő az lett, hogy szenvedve tekerésztünk a hegy oldalában és 15 perccel a pilon nyitás előtt kimentem a falu fölé, mivel tegnap ez jó taktika volt és gondoltam hasonló idő, hasonló feladat, ebből lehet a legkevesebb baj. Kisiklottunk vagy 20 ernyővel vagy még többel, ám talaj +600-on még nem aggódtam, de +200-on már eléggé. Ezután 45 percig próbáltam visszatekerni, minden nullát is tekertem, de sajnos nem sikerült, leszálltam a pilonhoz. </span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Ekkora lúzerséget azért már régen sikerült összehozni (kivétel a ratyin az első napot, de az egy másik történet), mindezt egy kiváló leső nap után. Azt hiszem ezzel a minimum distance-szel elszálltak a vérmes reményeim, hogy első 20-ban leszek. </span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Nehéz sport ez a siklóernyőzés, sajnos minden versenyen sikreül egy ilyen nappal szétcseszni a teljesítményemet. Egy jó egyenletes repüléssel, azaz minden nap a célban, szép eredményeket lehet elérni. Ehhez képest egyik nap brutál jól megyek, másik nap meg mint egy kezdő :(</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Vértes nagyon ügyes volt és 5. lett ma célban, Máté is jól nyomta, majdnem beért, még nem tudom hanyadik lett. </span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Többiekről nem tudok, de majd upgrade-elem a bejegyzést ha jönnek a hírek.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Balázsnak ezzel a mai nappal megnyílt az esélye egy overall dobogóra, ami übergigabika lenne, és csapatban is talán van esélyünk. </span></div>bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-48363367114523873362012-07-29T01:59:00.004-07:002012-07-29T02:03:41.130-07:00Ukrainian and Polish Open 2012 - Krusevo - Macedonia<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;"><span style="font-size: small;">A tavalyi jól sikreült krusevoi verseny után garantálható volt, hogy ha lesz valami ütős kis verseny akkor jövünk. Aránylag nagy a tavolság majdnem ezer kilóméter amit nem kapkodva közel 12 óra sikerült abszolválnunk, de ennek ellenére bőven megéri a fáradságot, mert nagyon jó körülmények között lehet itt versenyen repülni. A kiváló szervezést pedig Goran, macedonia siklóernyős pápája garantálja.</span></span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;"><span style="font-size: small;">Volt egy tréning task is, de mi 11 órakor értünk ide és annyira tompa voltam a fáradságtól, hogy nem vállaltam be, meg amúgy is én tavalyról már valamennyire ismerem a helyet. A többiek elstartoltak, de fél óra után összeállt a zivatarcella és azpnnal leparancsoltak mindenkit a levegőből.</span></span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;"><span style="font-size: small;">A mezőny elég erősnek tűnik, bár az ezt követő verseny itt a pwc lesz, de 15 pilótánál több nem jött korábban, hogy indulhasson itt is. Ennek ellénére szerintem pontban nem fog rosszul adni, mert 150 pilóta van és vannak orosz, lengyel, ukrán, makedón, szlovák, dél-afrikai, indiai, angol, magyar top pilóták </span>akik viszik fel a pontokat.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Az első task egy közel 60 km-es zig-zag feladat déli irányban, mert az északias szél nem tette lehetővé a zárt feladatot. A sok pilóta miatt 1 óra 15 perc volt az ablak és a pilon között amit a levegőben ki kellett várni. Folyamatosan ment a helyezkedés, hogy a hegyen várjuk-e ki a race startot vagy kint a síkságon, de a végén a lapos nézett ki jobbnak. A pilont elég jól kaptuk el Máté, Tóni, Budai Peti és Milán lépett ki először, én Ráccsal kicsit mögöttük, Vértes meg egy másik bollyal külön útvonalon nyomult.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Megcsináltuk az első pontot és a második felé mentünk amikor az eleje alacsonyra került, mi Ráccsal visszafogtuk magunkat és nem rohantunk hanem addig tekertünk amíg adta. Láttuk, hogy Máté, Tóni, Peti és Milán lecurrannak, így próbáltunk a kurzustól jobbra a dombokon kereseni valamit ami persze nem jött össze és elvesztegettünk a begyűjtött plusz magasságból pár száz métert. Balátva, hogy itt nem tudunk kitúrni semmit, mi is átindultunk a szemben lévő dombokra ami előtt a többiek kiszopták. Nagyon alacsonyan értem be de óriási szerencsével sikerült egy gyengével kitekerni. Ekkor Ráccsal meg Vértessel együtt mentünk és megdöbbentem, hogy az első 6-8-ban vagyunk. De még volt egy pont a cél előtt és több mint 15 km. Nem sokkal később magasan jött egy boly hátulról és már nem is mi voltunk elől, de a cél előtt összekeveredtek a bolyok és bárki nyerhette volna (a sok top ernyő mellett én azért nem), Rácsnak volt közülünk leginkább esélye, de elszöszmötölte az időt és kapott 2 percet az elsőtől. Balázs meg én 5 percet kaptunk az elsőtől és ez a 17. helyhez volt elég, de itt 2 percen belül vagy 10-en estünk be a célba.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Nagyon örülök ennek az eredménynek a sok versenyernyő meg 2 zsinóros EN-D-s mellett az én kis "körkupolás" avaxommal elégedett vagyok.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Csapatban egyébként nem állhatunk rosszul, mert ugye hárman is 900 pont felett kaptunk, tehát itt még bármi lehet.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Eredmények itt: <a href="http://www.airtribune.com/sites/default/files/task1_result.html" target="_blank">http://www.airtribune.com/sites/default/files/task1_result.html </a></span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Van live track a <a href="http://www.airtribune.com/">www.airtribune.com</a> - on keressétek, illetve olvassátok Máté blogját és a <a href="http://www.ernyosfurom.hu/">www.ernyosfurom.hu</a> oldalt. </span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Kommenteket, biztatást, kritikákat várunk nagy számban. </span><br />
<br />
<br /></div>bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-384431449353916872012-06-02T00:51:00.000-07:002012-06-02T00:51:35.444-07:00British Open 2012 - Task 6 -7<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Pénteken az éjszakai vihar után zárt felhőzetre ébredtünk és nem is kezdték meg a felszállítást hanem inkább 10.30-ra tették a következő tájékoztatást. A feltételek nem változtak ezért törölték is a napot. </span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Egy kis lazsálás, olvasás, internet, kávé, kaja után elmentünk moziba, ahol csak olaszul volt vetítés, de azért megnéztük a Bosszúállókat 3D-ben. Igazából a Man in Black-et akartuk, de Máté nagyon rápörgött erre szuperhősös dologra.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Ma - azaz szombat - reggel minden ugyanaz mint tegnap. 10.30-ra tették a következő eligazítást ahol több mint valószínű, hogy törölni fogják a napot és ezzel vége versenynek. Sajnos így már nem lesz lehetőség kijavítani azt a kis hibát amivel lecsúsztam a 34. helyre, de hát ezt már így kell elfogadni. Minden apró döntésnek jelentősége van és ha hibázol azt az ellenfelek könyörtelenül kihasználják. Kicsit csalódás lett ez így, mert látva a mezőnyt és a verseny közben úgy éreztem, hogy 25.-ben a helyem, de végül is az 1/3-ban végezni sosem nagy szégyen. Ez az elfogadható kategória legalsó szintje.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Legközelebb két hét múlva Egerben lesz a 4 napos FAI 2.-es verseny, utána meg szerintem a Ratitovec Open az időjárástól függően persze. </span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Egerbe mindenképpen gyertek, csináljunk már otthon is jó kis versenyt úgy 50-60 induló még valahogy elfér ott.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Köszönöm, hogy követtétek az események alakulását, száp napot és safe landings mindenkinek.</span><br />
<br />
<br /></div>bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-44853069231767651522012-05-31T06:27:00.001-07:002012-05-31T06:27:07.499-07:00British Open 2012 - Task 5.<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Az éjszakai jégéső és ordas vihar után a reggel tiszta égbolt és nulla szél kicsit meglepő volt, de nem értünk rá sokat gondolkodni, már ment is felszállítás.</span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Gyorsan írtak egy kicsit nagyobb feladatot mint tegnap és 11.15-kor ki is nyitották az ablakot. Sajnos ekkor bezáródott a felhőzet és a távolban is nagyra nőttek a felhők. Zárt felhőzet alatt tekergett a mezőny húsz percet mikor elkezdett csepegni az eső és törölték a feladatot.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Maradt két napunk, de az előrejelzés nem ígéretes. Főként a szombat, de a pentek sem valammi bika.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Meglátjuk, stay in the tube! </span></div>bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-88505224043613593302012-05-31T06:17:00.002-07:002012-05-31T06:17:36.286-07:00British Open 2012 - Task 4.<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">A negyedik task a nagy "ha" napja volt. Tóni azt mondta, hogy a nagyapja kedvenc szólása volt, hogy "HA öreganyátoknak pöcse lenne akkor ő lenne az öregapátok"</span>. <span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Ráadásnak még Losi régi mondása is idevágó: "HA nem baszom el, megnyerem". Mindezek ellenére nem bírtuk abba hagyni a ha-val kezdődő mondatokat...</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Reggel biztató, napos idő, gyenge széllel. Ez így most már minden várakozásunkat felűümúlta, mert mielőtt otthonról elindultunk azt mutatta a meteo, hogy akár minden napot is dobhatunk a kukába.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">A zivatar veszély miatt és, hogy legyen érvényes feladat, elég rövidet írtak ki, valami 49 km, de ha a sok pont cilinderét leszámítjuk akkor csak 38-at kell megtenni ha nyílegyenesen a kurzuson mennél. </span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">A pilonra várakozás és egymás lökdösése a termikből ismét 45 percig tartott, majd elindultunk. Úgy éreztem, hogy jó helyen vagyok, de hamar kiderült, hogy sok pilóta jobban ráérzett a dologra, mert tövig nyomott gyorsítóval közlekedtek a gerincen ide-oda. Mire rájöttem, hgy felesleges kitekergetni a gyenge lifteket, mert haladok vele jobban, addigra már 20-25 ember igencsak meglépett</span>. <span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Szép sorban csináltuk a pontokat, de nem a korábbi napok tapasztalatai alapján, ahol mindenki kint ment a laposon, hanem gerinc végig majd kiszúr a pontra és vissza a gerincen. Na ezt kb ötször. Minden magyar látótávolgásra volt tőlem a task alatt, de egy jó 4 km-es siklást követően, bezárult felhőzet alatt hirtelen nem találtunk semmit és nagyon alacsonyra kerülve egy termikben találtuk magunkat. Azért vicces volt, hogy a repülés második órájában ennyi pont és ennyi ernyő meg opció között egyszerre csak a négy magyar egy termikben nyaldossa a 0,2 métert talaj +200-on. Amikor a faluból felhallatszó kutyaugatás elnyomja a varió hangját, már eléggé bajt érzek. Tóni állítólag még a kutyalánc csörgését is vélte hallani, de megmenekültünk. Tónit kivéve, mert Ő még megcsinálta hegy előtti pontot és alacsonyabban sodródott vissza hegyre mint én és neki már túl gyenge a volt az ami nekünk sem volt azért méznyalás</span>. <span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Valahogy kitekertünk 1000 méterre és Szilárd ekkor elindult a végsiklásra. Ekkor döbbentem rá, hogy Ő is megcsinálta már a hegy előtti pontot és neki oda már nem kell kimenni. Utólag láttam a track logon, hogy 200 méterre voltam a cilindertől amikor ott keresgéltünk emelés után. Óriási hiba, hogy nem csináltam meg. Na mindegy, most már elég a magasságunk, Mátéval elindultunk és begyűjtöttük a pontot. Innen 8 km-volt hátra és kb 800 méteren voltunk.</span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Több opció is adódott. Vissza hegyre, kiteker 1000-1050-ig és onnan soklás, vagy elindulunk a kurzuson és ha tart vagy jön emelés akkor simán beverjük a célba. Én kicsit balra, ahol eddig minden nap adta, láttam egy ernyőt emelkedni, ezért elindultam arra fele. Máté is oldalazgatott velem. Félúton voltunk amikor az ernyő elindult a végsiklásra és már nem festette nekünk a termiket. Mikor odaértem nem találtam semmit, lehet, hogy még kicsit a gerinc irányában kellett volna keresni. De én sem akartam húzni az időt és Máté is mondta, hogy biztos lesz emelés a síkságon, így elindultunk az utlsó pont felé a cél előtt.</span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Nem volt semmi, sőt nem is tartott. Szépen elmerültünk és az utlsó pontnál leszálltunk a céltól 2,5 km-re.</span><br />
<br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Olyan 30. körül értünk volna be "HA" nem csesszük el.</span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">"HA" megcsinálom a pontot ami 200 méterre volt, simán beadja. </span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">"HA" a pont után visszamegyünk a hegyre, simán beadja.</span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">"HA" a kurzuson megyünk simán beadja, mert láttuk, hogy utána arrafelé mindenkinek adta.</span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">"HA" még ott a végsiklás előtt elkezdem keresgélni az emelést és kicsit rásiklok a hegyre, simán beadja.</span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">"HA" nem csesszük el akkor most összetettben 22-25 között lennék. </span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Persze tudjuk, hogy ezeknek a mondatoknak semmi értelme, de azért még másnap reggel is ezen témáztunk.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">A száraz tények: 61. senkiházi lettem ezen a taskon. Összetettben pedig a 34. </span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Megvan a 3 érvényes nap és ezzel a verseny is jól fog pontozni. Kérdés persze az, hogy kinek. Ez majd elválik...</span></div>bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-66107288798672512092012-05-30T00:38:00.002-07:002012-05-30T00:38:15.997-07:00British Open 2012 - Task 3.<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Majdnem teljesen zárt maradvány felhőzet fedte az égboltot reggel, ami miatt kicsit bizonytalanná vált, hogy egyáltalán repülünk-e. Tovább árnyalta a képet, hogy korai zivatart jósoltak, na meg földrengés miatt mozgósították a katonákat és a közeli reptér nagy aktivitást mutatott. Ezért később csúsztatni kellett az ablaknyitást amíg a katonák nem engedték a repülést. Ez hála az égnek nem volt több mint fél óra.</span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">A zivatarhajlam miatt rövid feladatot írtak ki sok fordulóponttal. Akinek kevesbé megy a navigáció annak könnyen gondjai akadhatnak ezzel taskkal.</span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Az egész feladat egy 10-12 km körön belül játszodik és mivel kitisztult az idő úgy gondoltam egész künnyű lesz.</span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Persze az sose úgy van, ahogy én azt megálmodom. Az egész feladat alatt alig-alig voltam starthely magasság felett. Úgy végig repülni több mint 40 km-t, hogy ha már 1000 méteren vagy akkor királynak érzed magad az nem olyan szórakoztató. Minden pillanatban benne van a lerohadás veszélye és aki nem szeret bolyozni az lényegében boritékolta a korai hajtogatást.</span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">A pilon után volt még két közeli pont a hegy előtt, de utána kitettek egyet a síkságra. Itt még nagyon együtt voltam az elejével, Máté meg Szilárd is ott volt a közelemben, Tónit nem láttam de nagy különbséget itt nem voltak.</span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Elindult a mezőny a síkság felé és mikor már csak 700 méteren voltunk de ezek csak mentek előre akkor átfutott az agyamon, hogy ezek vagy megőrültek vagy termiklátójuk van. Utközben atbukdácsoltunk pár kis 0,2-es emelésen és már bántam, hogy nem álltam meg tekerni. A szembeszél sem kedvezett, mert ha gyenge liftben próbálkoztál akkor visszasodort a hegy elé.</span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">600 méteren már biztos volt, hogy ha jön valami megállok, mert az eleje csak ment és ment töretlenül. Páran elkezdtek tekerni valami gyengét, olyanok akik szintén a konzervatívabb versenyzők közül kerültek ki, így én is csatlakoztam hozzájuk. </span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Ezzel, hogy lényegében mindent megtekertünk, biztosítottuk magunkat a lerohadás ellen, de lassan haladtunk. Láttam az elejét, hogy azért ők is kitúrtak maguknak valamit és mennek tovább, de azért egy-egy "áldozata" mindig lett a gyorsaságnak. Folyamatosan koptak ki az emberek. 1000-1100 méterről nem kell sok, hogy talajról figyelhesd a fejed felett alhaladó mezőnyt.</span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Máté és Szilárd maradt az elejében, ők nagyon szépen tartották a lépést ha nem is az első de a második bollyal.</span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Mikor második alkalommal kellett kimenni a síkságra, kicsit még távolabb mint először, a pont előtt voltam mikor Szilárdot hallom a rádión, hogy kikoppant. Tóni már korábban megadta magát sajnos, ő sem találta ennek az alacsonyan repülésnekl az ellenszerét.</span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Mátét meg észrevettem közel hozzám, de ő már megcsinálta a kinti pontot és aránylag magasan volt. Neki onnan az utolsó ként pont egy siklásból meg is lehet ha jól jön ki minden. Viszont örültem, mert alig voltam lemaradva. Gondoltam a türelem meghozta gyümölcsét és még be is érhetem vagy megközelíthetem az elejét.</span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Persze nem így lett, mert rásiklottam a pontra és onnan vissza, de annyira nem adta, hogy 350-400-on már pánikoltam, de a kurzustól teljesen ellenkező irányban egy ernyő centírozgatott valami gyengét és ezzel kimentett engem is a csapdából. Igaz vagy 20 percig tartott míg a 0,2-ből igazi lift lett és kitekertem 1100-ra. Onnan aztán nekem is lényegében egy siklásból meglett az utolsó két pont meg a cél is.</span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Fél órát kaptam Mátééktól, de örültem mert könnyen be lehetett égni és a célban mindig jobb mint valahol a mezőn egyedül hajtogatni.</span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">24. lettem, Máté bevállalós repülése meghozta gyümölcsét és a 8. lett ami azért nagyon bika, főleg az öreg Tritonnal nem semmi teljesítmény!</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Most már van két érvényes napunk, reménykedünk a szerdában még, mert utána front.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">eredmények itt:</span><br />
<br />
<a href="http://www.paraglidingcomps.org.uk/Results/2012/Default.aspx"><span style="font-family: Verdana,sans-serif;">http://www.paraglidingcomps.org.uk/Results/2012/Default.aspx</span></a><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;"> </span></div>bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3006917244369894604.post-86052987293186009932012-05-29T10:10:00.003-07:002012-05-29T10:10:58.899-07:00British Open 2012 - Task 2.<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Megint szép napos reggel, felszállítás korrektül megszervezve, mire felértünk a második körben már kész a feladat, mert félnek a zivatartól. Fél tizenkettőkor már a levegőt hasítottuk és becsúszott valami kis zavaró felhőzet, ami miatt a fél méterben 1200 méteren 100 ernyő próbált életben maradni. Nem volt túl funny, de kibekkeltük és elindult feladat, szépen haldtunk, kezdett kitisztulni az ég és erősödtek aliftek, mikor valami töketlen angol beszólt a rádión, hogy level 3. mert szakad az eső. Ami azt jelentette, hogy pár csepp rám is esett, de nem volt vészes és pont szétesett minden és kezdett </span><span style="font-family: Verdana,sans-serif;">sütni a nap ezerrel.</span><br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Stoppolták a napot és ezzel érvénytelen is lett egyben, mert ha senki nem repüli meg a feladat felét akkor érvénytelen.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Nagyon gáz az egész, mert nagyon kellett volna az érvényes nap ahhoz, hogy a verseny 100%-os pontot adjon. Ahhoz ugye három nap kell és nekünk eddig van egy. A meteo meg a hét második felére nagyon sitteset mond.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Pedig nagyon jó kis feladat lett kiírva és jó lett volna végig repülni, de az égiek máshogy akarták. Egyébként nem lett zivatar itt a környékben csak kb este 7-kor jött egy kifutószél a távoli zivicella hozományaként. Egyértelműen rossz döntés volt, fekete pont a szervezőknek, kicsit magasabb szinvonalat szoktak hozni.</span><br />
<br />
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">következő bejegyzés: végre egy érvényes feladat ami 1000 pontos... task 3. comming soon </span></div>bécihttp://www.blogger.com/profile/14906127980536075170noreply@blogger.com0