amikor menni kell...

2011. június 24., péntek

Ratitovec Open 2011 - Task 1.


A nem igazán ígéretes előrejelzések ellenére is négyen döntöttünk úgy, hogy mégis részt veszünk a kiváló rendezéséről és remek taskjairól híres Ratitovec Openen Zeleznikiben.

A reggeli gyors regisztráció után Igor a verseny rendezője átvitt bennünket a Krvavec-re, mert a Ratitovecen nem voltak adottak a feltételek és szerintük egy gyors, rövid task a sok magyar előtt is ismert Krvavec-ről be tudná adni.

Kicsit szomorú voltam amikor láttam, hogy a régen méltán népszerű versenyen, ahol minden évben 150 pilóta jött össze, most alig lézengtünk a felszállításnál. Viszont amikor a hegy előtt megálltunk egy étteremnél és még vagy húsz ember ott várt ránk, köztük a szlovén elitből szinte mindenki. A két Valic, Vidic, Podobnik, Susa, Oroz, Klemen és még pár srác akik jóval előttünk járnak ebben a műfajban.

Mire felértünk, már ki volt írva a feladat, ami 47 kilóméter lett a gerincen, minden különösebb variálás nélkül, hogy a zárt felhőzet és az aránylag határozott d-ny-i szél mellett is legyen esély a befejezésre.


Az első startok után látszott, hogy nagyon oldalas, rotoros a start és utána nem emel semmi. Kisiklottak előre, majd egy kis domb felett tekertek pár kört és átsiklottak a kokra völgyön és a gerincen próbáltak találni valamit.

Először Budai Peti startolt közülünk, majd pár rotoros start után Podobnik mondta, hogy menjek át a másik oldalra onnan sokkal biztonságosabb. Egy helyi nagykártyára mindig érdemes hallgatni, átmentem és nagyon sima startom volt.

Előre siklás után a kis hegy felett valami rángatós félkörös emelésben fordultam párat, de mivel nem igazán volt kontroll alatt az ernyőm és a gerincen öt ernyő bóklászott, úgy döntöttem, hogy átsiklom hozzájuk. Odaérve persze nem tartott. Továbbsiklottam reménykedve, hogy itt máskor zártabb felhőzet alatt is adja. Most nem így történt, még itt-ott belefordultam egy félkörös emelésbe, de semmi szignifikáns elmozdulás a varión. kisiklottam a völgybe és letettem magam. Gondoltam ez a nap nem lesz érvényes.
Gyorsan összepakoltam és el is eredt az eső. Nagyon későn értünk vissza és kiderült, hogy érvényes taskot csinálnak belőle. Gondolom azért mert ha lesz még 2 nap akkor a pontok 100%-át adja a verseny. 


Sajnos az eredmény listán csak 21 ember nevét láttam, a nagykártyák közül is csak 2-3 pilóta adta le e gps-t. Valószínűleg csak összejöttek egy kis örömrepülésre, de nem regisztráltak a versenyre.


Szóval a task lényegében egy fazék paszulyt nem ért, de legalább nagyon kevesen vagyunk a versenyen. Sajnos ebben az esetben alig fog pontot adni, de most már mindegy, itt vagyunk és kész.


"Eredménynek": http://www.klub-krokar.si/images/stories/Ratitovec2011/task_result_2011-06-23_%2820110623-1930%29Rat2011-provisional.html


Este Milán ragaszkodott a pisztráng sütéshez, és szerzett nekünk halat hozzá. Sikerült hozzá fát "szerezni", erkölcsileg elítélhető módon és indult a sütés.
A tűzrakás kicsit nehezen ment, de aztán olyan parázs lett belőle, hogy egy ökör is megsült volna rajta. Monostori Ati készítette a pisztráng ízesítését, ami minden dicséretet megérdemel. 


Az előrejelzés teljesen elszomorító módon egy hidegfront érkezését jósolta, ezért a halat leöblítettük többször is nem túl korán tértünk nyugovóra.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése