amikor menni kell...

2011. június 29., szerda

Ratitovec Open 2011 - task 4.

Reméltük, hogy teljesen lecsökken az északias áramlás és egy igazán ütős napot sikerül kifogni vasárnap. Sajnos reggel kiderült, hogy ez egy szép álom marad, mert felnézve az égre, aránylag határozott észak-nyugati szél volt látható.

Bizakodtak a változásban és szép lassan elkezdtek bennünket felszállítani. Csak két kisbusz maradt,mert az első nap a harmadik úgy döntött, hogy sietteti az amortizációját és széthullott.

Hosszú tanakodás után egy 29,3 km-es feladatot tettek elénk, amin első ránézésre elmosolyodtam, mert ugye mi otthon nem igazán repülünk 25 km-t (ha a cilindereket is levonjuk).  Mert ha úgy tűnik csak annyi van a napban, akkor ki sem megyünk.
De itt sajnos nem lehet kivárni a holnapi bomba időt, itt ma kell feladatot kiírni.
Azt mondják a starthely magasságában d-ny-i, lentebb pedig dél-keleti a szél.
A magasban pedig maradt az é-ny-i irány. Na erre varjunk gombot. Ha jól gondolom akkor arra számítanak, hogy nem emelkedünk nívó (1600m) fölé.
A hegyek által határolt eléggé tagolt völgy védelmében 6 fordulópont között kellett cikk-cakkozni mielőtt a célba siklunk.

A startnál a befújások miatt nem kellett aggódni, hogy megint belefutózni kell. Viszont kiemelkedni senki sem tudott igazán. Páran nyertünk 150 métert és elkezdtünk siklani az első pontra. Elértük és ráfordultunk a völgy túloldalán lévő másodikra. A nap ekkor már aránylag sokszor előbujt a sokszor azért visszazáródó felhőzetből és akár hosszú percekig is sütötte a hegyoldalakat.
Na, ha itt most nem lesz valami emelés akkor mehetünk is leszállni megint mint tegnap.
Az előttünk sokkal alacsonyabban elindulók közül elkezdtek tekerni, már-már kritikus magasságban. Mi 6-8 ernyővel szerencsés helyzetben, aránylag magasan (800-900m) értünk oda és találtuk meg a darabos liftet. Na itt kezdtem reménykedni, hogy ebből még lehet valami. Sajnos olyan 1300 fölé nem nagyon ment a dolog. Gondoltam megcsinálom a második pontot, mert a harmadik felé erre kell visszajönni és ha itt lesz még a lift akkor kitekerek megint. Úgy is lett, ki a gerinc végére a ponthoz és vissza. De addigra megint alacsonyra kerültem, mert kb 5 km-t kellett siklani összesen oda és vissza. Sebaj, a termik ott volt és a később érkezők meg is festették rendesen. Megint kitekertem és mivel a negyedik pont megint az ami a második volt, így megint ide vissza lehet jönni, hát elindultam ismét a termikből a harmadik pontra. A pont egy kis lefutó gerincen volt és durva leáramlásba elveszett a magasságom fele. Sajnos ha nem ad valamit ez a kis gerinc akkor itt vége lesz a mókának mert nem érek vissza a korábban kétszer is kisegítő termikembe. A gerinc túloldalán jött fel egy ernyő hozzám képest erősnek tűnő emelésben. Rámentem és egy jó kis rotoros emeléssel de megint ki tudtam emelkedni, de a magasságom ismét csak arra lett elég, hogy a korábbi termikemet megcélozzam. Hála az égieknek, hogy még mindig festették a többiek azt a liftet tehát sokat nem kellett keresgélni. Rácsúsztam, tekertem, kiszúrtam a pontra, majd vissza és megint tekertem. 
Közben eszembe villant, hogy atyaég, ez egy 25 km-es feladat. Jól megizzadunk vele.
Az 5. pont ismét a korábbi 3. pont volt, ahol jól besüllyedtem korábban. Sajnos most sem tudtam a korábbiaknál jobban kiemelkedni, de nem bántam mert ha eddig adta akkor most is fogja. Nézegettem a mezőnyt, kb a 5-6. voltam ennél a pontnál. Rásiklottam az 5. fordulóra és most esélyem sem volt átmenni a másik oldalra, gerincmagasságban értem el a pontot. Gyorsan vissza a már jól bevált termikemhez és ha adja akkor már célban is vagyok.
Egyszerű ez gyerekek mint az egyszer egy. Vagy mégsem annyira. Most sokkal alacsonyabban értem be a völgyben lévő falu fölé, ahol eddig jött a termik. Vagy 10 perc után értem el a kis hegy nívóját ami közel ezer méteren volt. Még száz-százötven méter kellett volna és ki tudok siklani ebből a völgyből be a célba. De nem tudtam tovább emelkedni. Rápróbáltam, hogy át tudom-e ütni a hegyet, de nem sikerült és vissza kellett fordulnom és megint elkezdtem lejtőzni. Éreztem, hogy ezt elrontottam. Itt a vége, game over. Igen, így lett, le is tettem magam a szűk völgy egyetlen leszállónak alkalmas kicsi kis mezőjén, ahol Milán és Attila is hajtogatta a cuccát.


Nagyon kicsi hiányzott, hogy beérjek ma. Akkor szerintem 6-7. vagyok, mert mielőtt leszálltam volna, két ernyő besiklott fölém és mindkettő ki tudott emelkedni annyit, hogy átsiklottak a hegyen.


A feladat hosszúságához képest, élvezetes, izgalmas kis repülés volt, kár amiért a végén elkapkodtam. Kis türelemmel biztos meglett volna a cél.


Eredmények:


http://www.klub-krokar.si/images/stories/Ratitovec2011/task_result_2011-06-25_%2820110625-1715%29ratT3-provisional.html


A verseny végeredménye:


http://www.klub-krokar.si/images/stories/Ratitovec2011/comp_result_%2820110625-1740%29overal_t1+t2+t3-provisional.html


Sajnos az időjárás idén nem fogadta kegyelmébe a ratitovec open-t, és ezzel a három kierőszakolt taskjával nem írja be magát a siklóernyőzés történetébe sem. Pontokat sem fog adni rendesen, hiába vett részt jó pár szlovén nagykártya. 

Azért nem bántam meg, hogy kimentünk, szeretem ezt a környéket és pestről kb. 4,5 óra alatt elérhető, ami még bőven kibírható.

Júliusban nem tervezek versenyt a magyar ligán kívül. A világbajnokság júli 3.-tól két hétig tart. A magyar résztvevők : Forgó Szilárd, Simonics Péter és Vértes Balázs, helyszín: Spanyolország, Piedrahita.


HAJRÁ SRÁCOK!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése