Aztán persze az élet mindig átírja a forgatókönyvet:
Egy gyönyörű 65 km-es FAI háromszöget találtak ki mára, amire azt mondták, hogy egy tipikus helyi feladat amit nagyon sokszor repülnek itt a pilóták és pont erre az időjárásra szabták.
Az első pont kint a laposon, a msáodik szemben a másik gerinc előtt Prilep mellett és utána vissza starthely elé a cél. Többféle útvonalban lehetett gondolkodni, az alternatívákat megint ismertették a briefingen, ami ismét nagyon jól szervezett volt. Felhívták a figyelmet a felhőrepülés és a szembe tekerés miatt járó büntetések veszélyeire, mert az első nap mindkettőből volt elég.
Most kicsit több mint 50 percet adtam magamnak, hogy fel tudjam venni a legjobb pozíciót a pilon előtt, de persze megint nem sikerült és mikor pilon nyitás volt, még vagy 1 km-re voltam a cilindertől és alacsonyabban mint az eleje. Milán nagyon ügyesen kapta el az indulást és sikerült neki az élbolyban menni.
Közben egy elég szerncsétlen eset borzolta a kedélyeket, Monostori Ati egy front-stall-ból - amit alacsonyan a fák felett kapott - ráesett a fákra és onnan a földig mert mindkét oldalon elszakadtak a zsinórjai. Azonnal beszólt a magyar frekin, hogy minden rendben, de azért még aggódtam, mert a sokktól az ember néha félrebeszél. Mikor pár perc múlva még mindig tisztán és értelmesen beszélt, már megnyugodva folytattam utam. Ő egyedül leszedte a Mantrát a fáról és legyalogolt a faluba. Viszont a mai napja kuka, de ez legyen legnagyobb baj, fő, hogy megúszta.
A feladat utolsó szára volt mai nap kihívása, ugyanis a második pontról a célig több mint 20 km volt és végig síkság. Tudtam, hogy a laposon nekem lesz esélyem, ezért a forduló után eltértem a kurzustól és rámentem arra a hegyre ahol előző nap kitekertük az utolsó termiket. Akikkel jöttem a második pontig 2000 méterről elindultak a cél felé direktbe.
Egyedül maradtam. Nivó alatt értem a sziklás hegy oldalába, de nem emelt. Na, gondoltam itt gyorsan baj is lehet ha nem tröténik valami. Bevillant, hogy át kellene csúszni a másik oldalra ahol tegnap is jött a bikaság. Kicsit fel tudtam lejtőzni és olyan 15 perc egerészés, turbulens jövés-menés után a hegy nívója fölé kerültem. Onnan átsiklottam és ahogy a nagykönyvben meg vagyon írva jött az 5-ös és 3200-ig tekertem.
Még 21 km a célig. Vajon beadja? Nincs választásom, el kell indulnom. Milán beszolt a rádióba, hogy beért a célba elég jó helyen, de most nincs időm ezen merengeni mert az én harcom még tart. Jobbra a kurzustól egy ernyő nagyon alacsonyan teker valamit, a magasságom meg csökken. Azonnal döntök, kerülök és rámegyek a festékre. Jó döntés, gyenge kis termik, de megvan. Rátekerek pár kört, nyerek még pár száz métert és siklom a cél felé.
Látom, hogy még 10 km a cél, de kb 8-ra van egy kis gerinc ami ami a nagy hegy előtt húzódik párhuzamosan. Mondom magamnak, hogy csak nem kell ezt átrepülni?! Milám a célból bemondta, hogy "de igen". Azonnal beszartam, hogy lehet bemerülök alá és nem tudom átütni akkor hiába volt ez a mai heroikus küzdelem. Alaptalan volt ez a pillanatnyi rémalom, mert magasan a gerinc felett értem be.
Milán már ott várt, úgy fél órát vert rám. Képes Peti is megérkezett utánam fél órával és ezzel a mai feladat több magyar résztvevőt nem ajándékozott meg a célbaérés semmi máshoz nem hasonlítható érzésével.
Laci 10 km-rel, Máté 12-vel, Budai Peti 18-cal, Greg 20-szal, Gyuszi majd 30-cal a cél előtt adta fel a küzdelmet.
Külön nagy gratula Milánnak, aki 13. helyen zárta napot. Egy ilyen feladat ebben a mezőnyben, 2-3-as ernyővel brilliáns teljesítmény.
Nekem megint sikerült 1 óra 13 percet összeszednem az elsőtől, amivel a 28 helyet érdemeltem ki. Helyezés jó, idő elégtelen. Hogy tudnék ezen javítani...?
Az összetett eredményben kuszálódnak a dolgok magyar részről, mert Laci tegnapi fantasztikus napja után ma rontott, viszont Milán mai teljesítménye sokat jelenthet a végső elszámolásnál.
task 2. eredmények:
http://krusevo.tici.hr/rezultati/task_result_2.html
Milán és Évi a piacon alkudozik (fotó by bpeti) |
Béci, vajon mennyire uralod te azt a szárnyat? Értem én, hogy kezelni tudod, de nyomod taposod neki? Oda kell érni az élbolyhoz és tiporni, hogy ne szakadj le. Ha lehetséges volt egy M4-gyel, akkor a tiéddel is mennie kell. Kockáztass, de le ne pörögj azért! Béci über alles!
VálaszTörlés