A negyedik task a nagy "ha" napja volt. Tóni azt mondta, hogy a nagyapja kedvenc szólása volt, hogy "HA öreganyátoknak pöcse lenne akkor ő lenne az öregapátok". Ráadásnak még Losi régi mondása is idevágó: "HA nem baszom el, megnyerem". Mindezek ellenére nem bírtuk abba hagyni a ha-val kezdődő mondatokat...
Reggel biztató, napos idő, gyenge széllel. Ez így most már minden várakozásunkat felűümúlta, mert mielőtt otthonról elindultunk azt mutatta a meteo, hogy akár minden napot is dobhatunk a kukába.
A zivatar veszély miatt és, hogy legyen érvényes feladat, elég rövidet írtak ki, valami 49 km, de ha a sok pont cilinderét leszámítjuk akkor csak 38-at kell megtenni ha nyílegyenesen a kurzuson mennél.
A pilonra várakozás és egymás lökdösése a termikből ismét 45 percig tartott, majd elindultunk. Úgy éreztem, hogy jó helyen vagyok, de hamar kiderült, hogy sok pilóta jobban ráérzett a dologra, mert tövig nyomott gyorsítóval közlekedtek a gerincen ide-oda. Mire rájöttem, hgy felesleges kitekergetni a gyenge lifteket, mert haladok vele jobban, addigra már 20-25 ember igencsak meglépett. Szép sorban csináltuk a pontokat, de nem a korábbi napok tapasztalatai alapján, ahol mindenki kint ment a laposon, hanem gerinc végig majd kiszúr a pontra és vissza a gerincen. Na ezt kb ötször. Minden magyar látótávolgásra volt tőlem a task alatt, de egy jó 4 km-es siklást követően, bezárult felhőzet alatt hirtelen nem találtunk semmit és nagyon alacsonyra kerülve egy termikben találtuk magunkat. Azért vicces volt, hogy a repülés második órájában ennyi pont és ennyi ernyő meg opció között egyszerre csak a négy magyar egy termikben nyaldossa a 0,2 métert talaj +200-on. Amikor a faluból felhallatszó kutyaugatás elnyomja a varió hangját, már eléggé bajt érzek. Tóni állítólag még a kutyalánc csörgését is vélte hallani, de megmenekültünk. Tónit kivéve, mert Ő még megcsinálta hegy előtti pontot és alacsonyabban sodródott vissza hegyre mint én és neki már túl gyenge a volt az ami nekünk sem volt azért méznyalás. Valahogy kitekertünk 1000 méterre és Szilárd ekkor elindult a végsiklásra. Ekkor döbbentem rá, hogy Ő is megcsinálta már a hegy előtti pontot és neki oda már nem kell kimenni. Utólag láttam a track logon, hogy 200 méterre voltam a cilindertől amikor ott keresgéltünk emelés után. Óriási hiba, hogy nem csináltam meg. Na mindegy, most már elég a magasságunk, Mátéval elindultunk és begyűjtöttük a pontot. Innen 8 km-volt hátra és kb 800 méteren voltunk.
Több opció is adódott. Vissza hegyre, kiteker 1000-1050-ig és onnan soklás, vagy elindulunk a kurzuson és ha tart vagy jön emelés akkor simán beverjük a célba. Én kicsit balra, ahol eddig minden nap adta, láttam egy ernyőt emelkedni, ezért elindultam arra fele. Máté is oldalazgatott velem. Félúton voltunk amikor az ernyő elindult a végsiklásra és már nem festette nekünk a termiket. Mikor odaértem nem találtam semmit, lehet, hogy még kicsit a gerinc irányában kellett volna keresni. De én sem akartam húzni az időt és Máté is mondta, hogy biztos lesz emelés a síkságon, így elindultunk az utlsó pont felé a cél előtt.
Nem volt semmi, sőt nem is tartott. Szépen elmerültünk és az utlsó pontnál leszálltunk a céltól 2,5 km-re.
Olyan 30. körül értünk volna be "HA" nem csesszük el.
"HA" megcsinálom a pontot ami 200 méterre volt, simán beadja.
"HA" a pont után visszamegyünk a hegyre, simán beadja.
"HA" a kurzuson megyünk simán beadja, mert láttuk, hogy utána arrafelé mindenkinek adta.
"HA" még ott a végsiklás előtt elkezdem keresgélni az emelést és kicsit rásiklok a hegyre, simán beadja.
"HA" nem csesszük el akkor most összetettben 22-25 között lennék.
Persze tudjuk, hogy ezeknek a mondatoknak semmi értelme, de azért még másnap reggel is ezen témáztunk.
A száraz tények: 61. senkiházi lettem ezen a taskon. Összetettben pedig a 34.
Megvan a 3 érvényes nap és ezzel a verseny is jól fog pontozni. Kérdés persze az, hogy kinek. Ez majd elválik...
Reggel biztató, napos idő, gyenge széllel. Ez így most már minden várakozásunkat felűümúlta, mert mielőtt otthonról elindultunk azt mutatta a meteo, hogy akár minden napot is dobhatunk a kukába.
A zivatar veszély miatt és, hogy legyen érvényes feladat, elég rövidet írtak ki, valami 49 km, de ha a sok pont cilinderét leszámítjuk akkor csak 38-at kell megtenni ha nyílegyenesen a kurzuson mennél.
A pilonra várakozás és egymás lökdösése a termikből ismét 45 percig tartott, majd elindultunk. Úgy éreztem, hogy jó helyen vagyok, de hamar kiderült, hogy sok pilóta jobban ráérzett a dologra, mert tövig nyomott gyorsítóval közlekedtek a gerincen ide-oda. Mire rájöttem, hgy felesleges kitekergetni a gyenge lifteket, mert haladok vele jobban, addigra már 20-25 ember igencsak meglépett. Szép sorban csináltuk a pontokat, de nem a korábbi napok tapasztalatai alapján, ahol mindenki kint ment a laposon, hanem gerinc végig majd kiszúr a pontra és vissza a gerincen. Na ezt kb ötször. Minden magyar látótávolgásra volt tőlem a task alatt, de egy jó 4 km-es siklást követően, bezárult felhőzet alatt hirtelen nem találtunk semmit és nagyon alacsonyra kerülve egy termikben találtuk magunkat. Azért vicces volt, hogy a repülés második órájában ennyi pont és ennyi ernyő meg opció között egyszerre csak a négy magyar egy termikben nyaldossa a 0,2 métert talaj +200-on. Amikor a faluból felhallatszó kutyaugatás elnyomja a varió hangját, már eléggé bajt érzek. Tóni állítólag még a kutyalánc csörgését is vélte hallani, de megmenekültünk. Tónit kivéve, mert Ő még megcsinálta hegy előtti pontot és alacsonyabban sodródott vissza hegyre mint én és neki már túl gyenge a volt az ami nekünk sem volt azért méznyalás. Valahogy kitekertünk 1000 méterre és Szilárd ekkor elindult a végsiklásra. Ekkor döbbentem rá, hogy Ő is megcsinálta már a hegy előtti pontot és neki oda már nem kell kimenni. Utólag láttam a track logon, hogy 200 méterre voltam a cilindertől amikor ott keresgéltünk emelés után. Óriási hiba, hogy nem csináltam meg. Na mindegy, most már elég a magasságunk, Mátéval elindultunk és begyűjtöttük a pontot. Innen 8 km-volt hátra és kb 800 méteren voltunk.
Több opció is adódott. Vissza hegyre, kiteker 1000-1050-ig és onnan soklás, vagy elindulunk a kurzuson és ha tart vagy jön emelés akkor simán beverjük a célba. Én kicsit balra, ahol eddig minden nap adta, láttam egy ernyőt emelkedni, ezért elindultam arra fele. Máté is oldalazgatott velem. Félúton voltunk amikor az ernyő elindult a végsiklásra és már nem festette nekünk a termiket. Mikor odaértem nem találtam semmit, lehet, hogy még kicsit a gerinc irányában kellett volna keresni. De én sem akartam húzni az időt és Máté is mondta, hogy biztos lesz emelés a síkságon, így elindultunk az utlsó pont felé a cél előtt.
Nem volt semmi, sőt nem is tartott. Szépen elmerültünk és az utlsó pontnál leszálltunk a céltól 2,5 km-re.
Olyan 30. körül értünk volna be "HA" nem csesszük el.
"HA" megcsinálom a pontot ami 200 méterre volt, simán beadja.
"HA" a pont után visszamegyünk a hegyre, simán beadja.
"HA" a kurzuson megyünk simán beadja, mert láttuk, hogy utána arrafelé mindenkinek adta.
"HA" még ott a végsiklás előtt elkezdem keresgélni az emelést és kicsit rásiklok a hegyre, simán beadja.
"HA" nem csesszük el akkor most összetettben 22-25 között lennék.
Persze tudjuk, hogy ezeknek a mondatoknak semmi értelme, de azért még másnap reggel is ezen témáztunk.
A száraz tények: 61. senkiházi lettem ezen a taskon. Összetettben pedig a 34.
Megvan a 3 érvényes nap és ezzel a verseny is jól fog pontozni. Kérdés persze az, hogy kinek. Ez majd elválik...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése