amikor menni kell...

2011. május 29., vasárnap

British Paragliding Open - Kobarid - Slovenia

Egy gyors bejegyzésre futja tőlem a mai első feladat után.

Nyolc magyar gladiátor kezdte meg ma Kobaridban a British Open-t, amelynek első napján egy 64 km feladattal örvendeztetett meg bennünket a task committee.

13.00-kor ablak nyitás és 14.00 indul a pilon a starthely előtti pontról, 2km exit cilinderrel. Utána 5 fordulópont és a végén a cél a szokásos kobaridi benzinkút és a Teja bár melletti leszálló.

Szittó, Percze Ati, Máté, Szabó Gyuri, Tóni, Máté Zoli, Lipót Pisti és jómagam szeretnénk megbirkózni a lehetetlennel és a legújabb kétzsinóros csodákkal próbáljuk felvenni a versenyt.

A feladatot látva úgy gondoltam nem kell korán startolni mert egy egész óra van a pilonig és a starthely előtt van a pilon. Arra gondoltam nem akarok egy órát keringeni mielőtt elkezdődik a feladat, majd várok fél órát és utána megyek. Viszont a kb 140 emberből 70 eltolta rögtön ablaknyitáskor, így nekem sem maradt türelmem kivárni amit elterveztem. 13.10-kor startoltam és kb 10 perc alatt lehetett olyan pozícióba kerülni amiből már lehetne indulni. Szomorúan konstatáltam hogy maradt még 40 perc. 140 ernyő között elég kínkeservesen teltek a másodpercek.

Mikor végre indult a buli, akkor a szokásos őrült stol-gerinc oda-vissza kezdődött. kobaridig majd vissza az olasz határ és utána megint vissza kobarid melletti forduló, majd tolmin előtt kicsivel az utolsó pont és utána a műzlin még egy termik és végsiklás.

Az elejét semmi esélyem nem volt elérni de még a második bolyt sem sikerült megcsípni. Ezek nagyon elmentek, ezért nem maradt más mint biztosan aránylag a lehetőségekhez képest magasra tekerni a rizikós részek előtt. Konkrétan egy ilyen volt, ahol az eleje nem sokat tekert, de mi megálltunk és én addig nyomtam amíg tutira nem éreztem, hogy meg tudom csinálni a műzli-t. Sajna Máté, Gyuri, Ati és Tóni kicurrantak ennél a résznél.

Én Máté Zolival mentem végig és lényegében együtt értünk be, Zoli 20 másodperccel előttem. Szittó megelőzött minket bő 10 perccel, Lipót Pisti pedig egy jó óra múlva megérkezett és elment még kicsit örömrepülni. Aki ismeri tudja, hogy Ő így szereti :)

Fél órát kaptam az elsőtől és ez kb a 37. helyre lett elég. Szittó olyan 30., Zoli, 36., Máté kb 90. a többiek utána párral.

Részletes eredmények linkjét később becsatolom. Aki élőben szeretné követni az a live tracking adta lehetőségek miatt megteheti. A linkjét nem tudom de rá lehet keresni gondolom. A mai is élőben ment az earth-ön.

Vacsoránál beszélgetem egy svájci gyerekkel (subi, aki ismeri), aki eddig valami gyengébb ernyővel repült, de most 10.2-vel nyomja és azt mondta, hogy lényegében nem tekertek az egész taskon!!!! 

További bejegyzések várhatóak a héten a verseny alatt. Kövesd élőben is és azután olvasd el, hogyan láttam én belülről.

safe landing&sex-fly-rock&roll

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése