amikor menni kell...

2011. szeptember 3., szombat

pre-european champs St. André les Alpes - Franciaország

A nemzetközi szövetség határozata szerint az elő-eb-re csak széria ernyővel lehetett nevezni, azaz DHV-2-3 vagy EN-D minősítésig kell ernyőt választani.

Na ez egy kicsit megnehezítette a készülődésemet a versenyre, mert az idei az első szezonom amelyet versenyernyővel repülök és nem rendelkezem széria ernyővel. Először azt gondoltam rengeteg EN-D-s ernyő repül magyarországon és nem lesz gond szerezni egyet a versenyre. De rájöttem, hogy ha olyat szeretnék ami versenyképes akkor már nehezebb dolgom lesz. Ki adná kölcsön a zsír új M4-ét vagy bármi más ernyőjét. Elhatároztam, hogy ha tudok akkor bérelek valamit. Egy avax xc3-ra volt lehetőség, de a tulaj végül meggondolta magát.
Mindezek után úgy döntöttem, hogy nem kuncsorgok tovább senkinek, Gagarin felajánlott egy macpara magus xc-t részemre és ezt elfogadtam. Köszönöm neki ezt a nemes gesztust.
Tovább nehezítette a készülődést, hogy a local rules tartalmazott egy-egy kitételt a beülőkre és a sisakokra vonatkozólag is. Nekem egyik sem EN bevizsgált. Szerencsémre Forgó Zsiszi egyből felajánlotta az 1200 EUR-os beülőjét, de mivel XL-es méret volt, tovább vadásztam hátha valaki tud adni a méretemben is. Tóth Zoli is ide adta volna az övét, de végül szegedről Amitól kaptam egy jó ajánlatot. Náluk volt kettő x-rated, egy 4-es meg egy 5-ös. Mindkettő EN-es és egyik L-es a másik XL-es. Köszönöm nekik, hogy ezeket a nem túl olcsó cuccokat csak így egy kérésre felajánlották. Végül Ami beülőjét az 5-öst hoztam el mert kipróbálás után az tűnt kényelmesebbnek. Amitól még kaptam egy sisakot is, hogy legyen nálam ha kell.


Szóval elég zűrösre sikerült a készülődés erre a versenyre. Úgy éreztem, hogy az ernyő bármennyire is kedves a szívemnek, mert ilyennel repültem 2007-ben, nem a legjobb választás, de bíztam benne, hogy nem lesz akkora különbség mint gondoltam.


A versenyre sok magyar fizetett be, de végül csak hatan jöttünk ki, mert valahogy sorba lemondták a srácok pedig már voltak fizetve.
Nem jött Percze Ati, Sziszi, Babik Szilárd, Máté Zoli és Budai Peti is tervezte és Ők sem jöttek, Barth Sanya is lemondta. 
Így hát hatan képviseljük a magyar színeket: Tóni, Gyuri, Máté, Milán, Árpi és én.


Ez a verseny kétféle szempontból érdekes számomra, az egyik a jövő évi EB helyszínével megismerkedni és ismeretet gyűjteni, a másik meg megnézni milyen egy széria ernyős verseny, mit lehet kezdeni a világ élvonalával szemben ha nem kétzsinóros protókkal mennek.


Ezt a bejegyzést már két nappal a verseny kezdete után írom, sajnos kicsit elmaradtam az írással. Ennek több oka is van, de igyekszem nem kifogásokat keresni, hanem pótolni az elmaradt két napot, ahol rávilágítok két olyan hibára amit egy ilyen versenyen nem szabad elkövetni, mert annak olyan következményei lesznek amit már nehezen lehet orvosolni.


Előzetesen annyi: már évek óta nem volt verseny ahol két nap után a 90. után vagyok összetettben... :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése