amikor menni kell...

2011. szeptember 4., vasárnap

pre-european champs st. andré les alpes - day 1.

A jól sikerült tréning nap után megint jó időre ébredtünk. A HQ melletti kempingből gyorsan oda lehet érni a korai briefingre ami 8.30-ra volt hírdetve.
Utána megindult a két körös felszállítás piros-sárga kártyával minden nap váltva kell korán felmenni a hegyre.


Fent is minden korrekt módon működött, kajacsomag, live tracker kiosztás. Talán a briefing kicsit nyügve-nyelősre sikeredett mert a franciák híresen szarul beszélik az angolt. 


A feladat kicsit több mint 70 km lett, egy óra az ablak és a pilon között.
Erős liftek és hatalmas tér várt minket a plion előtt, több alternatívát kínálva a pilonba lépésre. Először a pilon szélénél várakoztam, de láttam, hogy 20-25 ernyő a cilinder másik oldalán teker, arra számítva, hogy belépve kicsit hátszélben egyből csúszhatnak a pontra, amit 400 méterre is meg kellett közelíteni. Már csak 7-8 perc volt a startig de gondoltam még odaérhetek. Nem sikerült a start a kör közepén kapott el ezért ki kellett csúsznom a cilinderből és vissza a közepére a pontot megcsinálni. Ezzel elég hátra kerültem úgy 60-70 ernyő eléggé elhúzott. A következő pont előtt azonban egy szerencsés liftnek köszönhetően nagyon kiemelkedtem és rácsúsztam a pontra, majd úgy döntöttem nem megyek a többiek után akik a pontról még tovább mentek, hogy a mögötte lévő gerincen kiemelkedve egy elég nagy kört éve folytatták, hanem vissza az előző termikre és megint kilöttem az űrbe. Onnan rá a gerincre, ahol azok jöttek akik körbe mentek. Itt csatlakoztam be hozzájuk és rögtön az első 20-30 ernyő között találtam magam.


Innen a következő 3-4 nagy átsiklásnál ahol 3000-3200 méterekről siklottunk, mindig kicsit le-lemaradoztam az elejétől és az utolsó előtti pont felé egy nagy szembeszeles siklásnál már inkább a 20-25 között voltam mint az elejében. Máté ügyesen tudta a lépést tartani legalább a második bollyal ennek eredményeképpen szépen be is ért a 13. helyen, de a rádión azt mondta, hogy az erős szembeszél miatt a végsiklás majdnem nem adta.


Az utolsó pont előtt nagyon kitekertem ott ahol a többiek meg sem álltak csak rásiklottak az utolsó pontnál lévő hegyre és csak ott tekertek. Nekem biztonságosra kellett vennem, mert éreztem, hogy nem siklik úgy a cucc. A pontnál már csak 200-300 métert kellett emelkedni és 2100 méterről elindultam az 5 km-es végsiklásra. Szépen haladtam full gázon olyan 20-22 km-es sebességgel és olyan magasan voltam, hogy amikor beértem a 2km-es end of speed section-be már arra gondoltam, hogy megint nehéz lesz leszállni mint előző nap amikor minden emelt a célban. 1500 méterrel a cél előtt fület csuktam és gyorsítoztam. Na ekkora hibát mostanában nem követtem el. Alacsonyabban beerősödött a völgyszél és amikor rájöttem a bajra elengedtem a fület és megálltam egy helyben. 400 méter volt a célvonalig de nem ment előre az ernyő. Nem volt mit tenni, lényegében beestem egy kiskertbe a kemping mögött.
A 33. helyet buktam ezzel, mert aki nem megy át a célvonalon az hiába ért be a 2km-es célba nem kapja meg az idő pontokat csak a távpontokat tudja begyűjteni. Ezért 56. lettem.


Hiba. Ezzel az ernyővel a 33. hely kielégítő és felvállalható, mert majdnem mindenki a top EN-D-s ernyőkkel megy, de aki nem az is csak a korábbi verziókkal. Ekkora hibát itt nem lehet véteni, mert ez súlyos 300-330 pont veszteséget jelent. Itt nekem minden nap hoznom kell a maximumot mert ha hibázok nincs esély javítani. Olyan nem fordulhat elő, hogy én itt az első 10-ben legyek és sok pontot hozzak valamelyik napon. Nekem átlag 700 pontokat kell hoznom, hogy a végén legyen valami belőlem.


Kicsit el voltam keseredve, de gondoltam még jobban koncentrálva, okosan ebből még azért ki tudok hozni valamit. Figyelembe véve a körülményeket, a pilótákat és az ernyőket, úgy láttam, hogy van helyem az első 30.-ban és ennek megfelelően is fogok repülni.


Sajnos az élet ezt a forgatókönyvet is átírta...    ...a day 2. hamarosan

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése