amikor menni kell...

2011. szeptember 6., kedd

pre-european champs st. andré les alpes - day 6.

Három repülés mentes nap után kiéhezve indult fel minden pilóta. Azt mondták "epic day" lesz ami annyit tesz, hogy nagyon jó kondíciókkal tudunk ma feladatot repülni. 71 km-es feladatot szegeltek össze, de most nem a már megismert részen, hanem még jobban beküldtek bennünket a málnásba.


A briefingen taglalták, hogy 3 féle úton lehet megcsinálni a taskot, de nem adtak tanácsot, csak ismertették az alternatívákat.


Én már akkor eldöntöttem, hogy nem egyenesen a kurzuson fogok menni, mert a második napon ott szálltam le ahová megint át kellett volna siklani. Inkább a konzervatívabb, de hosszabb és lassabb verziót választottam, mert nem éreztem az ernyőben a nagy átsiklások erejét.


A pilont a felhőben vártuk, bár nem volt nagyon magas az alap, mivel 13 óra volt a start ami azért még itt sem jelenti a nap csúcspontját. Egyébként is a beígért "epic day"-es 3000 méteres alap helyett 2400 volt a max, de az is csak 2 órával később.


A konzervatív útvonalam nem jött be nagyon, mert a mezőny végén voltam szinte végig. Nem csak hosszabb volt, de lasabb is. Na ezzel a taktikával nem lehet jó helyezést elérni. De én csak be akartam érni a célba és élvezni a repülést.


A több mint 30 km-re levő pontnál már azért majdnem beértem Árpit, aki csak pár perccel volt előttem és a forduló után Mátét is lehagytam valahogy. Na ezen aztán jól meglepődtem. Gondoltam vagy én lettem nagyon gyors vagy Máté lassult be igancsak valahol. De rengeteg ernyőt láttam magam előtt így a második kijelentés esélyesebbnek tűnt.


Szépen kietekertünk 2400 körüli magasságra és Mátéval elkezdünk Árpi után siklani, akit láttam a következő meredek sziklás oldal előtt esni felfele.
Na innen már gyerekjáték lesz, mert ezzel a termikkel kietekerve be tudunk siklani a már ismert hegyek közé és onnan már tudom, hogy adni fogja.


Rásiklottunk vagy 8-an a hegyre, persze nem adta. De semmit. A túloldalán viszont emelkedtek az emberek. Akkor átmegyünk oda és ennyi. Elkezdtünk átcsúszni és meg voltam nyugodva mert én voltam a legmagassabban.


Csak én nem értem át a lefutó gerincen. Mindenki aki alattam volt jóval is átbukdácsolt valahogy, nekem meg kellett fordulnom és a lé oldali részen visszamenni. Próbáltam még kitekerni, de nem sikerült, majd a leszállás mellett kellett döntenem egy szűk völgyben villanyvezeték és egy fasor közé rendkívül turbolens helyen. Iszonyat dobált és féltem, hogy rátesz a vezetékre, ezért nagyon fogtam az ernyőt már alacsonyan voltam és vártam mikor tesz lesz, de jött egy brutál turbós befújás és felemelt majd az ernyő átesett a fejem felett.Túlságosan akartam fogni és túl volt fékezve. Az én hibám volt.
Ráestem a vállamra és nem nagyon tudom mozgatni. Megmutattam a dokinak aki megállapította, hogy nem tört el semmi, de a szalagok sérültek. A sérülés mértékét nem tudta megállapítani, de holnap biztos nem tudok repülni. Remélem nem szakadtak le a szalagok és hamar rendbejön.


Árpi elkapkodta a végét mert a cél előtti biztonsági pont fent volt egy hegyen ami eddig mindig adta, nem tekerte ki az utolsó termiket, rácsúszott a pontra de nem tudta megcsinálni, ezért a cél nincs meg neki. Hiba. Tanult belőle.


Kicsit később jött Máté és beért a célba. Neki is és Árpinak is gratulálok.
Gyuri lecurrant a pilon előtt, Milán a távoli pont előtt esett ki, Tóni meg a pontnál szállt le.


Nekem ez volt most itt az utolsó napom, de ha holnap lesz task akkor nagyon fogok szúrkolni a csapat többi tagjának és próbálom segíteni őket a földről.


A holnapi napot csak Máté blogján tudjátok olvasni, az oldalsó menüsávban találjátok a linket.



4 megjegyzés:

  1. Jobbulást Béci!
    Remélem 7végén együtt ligázunk.
    Pihej és gyógyulj!

    Üdv mindenkink odakint, HAJRÁ MAGYAROK!

    VálaszTörlés
  2. Nabasszus Béci, ránk jár a rúd, a szerencse nincs mellettünk és mindketten le is estünk. Remélem mielőbb helyre jössz, aztán egy sör mellett megbeszéljük, mi volt, hogy volt. Gyógyulgass brotha'

    VálaszTörlés
  3. Jobbulást Béci Mester!!!
    G.Laci
    Hajrá mindenkinek!!!

    VálaszTörlés
  4. köszi srácok, Zale, szerintem a liga nem adja, mert egyelőre nehezen mozog a karom, de talán nem szakadtak a szalagok. Peti, a sör mehet valamikor, legalább elmeséled a serial cup-ot.
    Lacikám, köszi szépen, kár, hogy nem jöttél st. andréba, nagyon bika a hely.

    VálaszTörlés