amikor menni kell...

2012. augusztus 1., szerda

ukrainian and polish open 2012 - krusevo - task 3 - 4.

A harmadik napon a korábbi napokhoz hasonló feladat volt északias áramlásban de egy kicsit megszínezve a vége előtt.

Két alapvető hibát követtem el a feladaton. Az első a startpilon előtti pozíció felvétele. Nem időben gondoltam át, hogy hol kellene várni, és mire felmértem már késő volt, ráadásul a hegyen megszerzett pozíciómat is elveszítettem az utolsó 5 percben. Így tehát mire megint elég magasságom lett már csak a mezőny után kulloghattam. Majd ezután kétszer is eljátszottam,  hogy az északias szél túlsodort a fordulóponton és vissza kellett mennem 2-3 km-t széllel szemben. 

Mindezek ellenére majdnem megcsináltam a feladatot, de már későn értem a végére és szétesett az idő, pont ott ahol beletették a kis trükköt. 13 km-re a céltól szálltam le, de mivel boldog-boldogtalan beért - 71 pilóta a célban - ez az eredmény semmire nem jó. Sajnos ilyen taktikai hibákkal nem lehet ott lenni az elejében, főleg nem egy ilyen komolyabb mezőnyben.

A két Balázs remekül nyomta, és Máté is, csak sajnos becurrant a cél előtt, de addig elől volt. Milán is nagyon jó helyen ért be, és Tóni meg Peti is célba ért.

Este derült ki, hogy Vértes overall első !!!! és csapatban az előkelő 2. helyen vagyunk.

Task 4. :

Reggel örültem, hogy végre nem déli irányú hátszeles feladat lesz, hanem kicsit érdekesebb, trükkösebb dolgot írtak ki.
Hamar elmúlt az öröm és csalódottság váltotta. 
Nem sikerült tanulnom a korábbi nap hibáiból és megint elcsesztem a pilont, de most legalább mégjobban, mert elég jó pozícióból visszamentem a starthely elé, ahelyett, hogy előre mentem volna. Második nekifutásra már jobban adta, de addig az eleje megint elhúzott és én ott maradtam a nem éppen képben levő arcokkal akik összevissza mentek mindenféle koncepció nélkül.
Megcsináltam az első pontot és elindultam a másodikra, de elég komoly szembeszél várt. Kicsit oldalazva balról probáltam megközelíteni a pontot, és lassan bár de tudtam haladni. Majd 8 km-re a pont előtt már elkezdtem jobban rátartani és ez végzetes hibának bizonyult, mert bekaptam gyorsan egy erős leáramot és egy 20-25 km-es szembeszelet. Szinte azonnal talajra kerültem.
Meglepődésemre Milán mellé szálltam le, Tóni már kicsit korábban megadta magát, Budai Peti pedig még 4 km-t tudott kiküzdeni magának. Én meg azt hittem már mindenki bazi elől van. Vértes Bali sem tudta megcsinálni az első pontot sajnos, így veszélybe került az első helye. Rács Bali erősen küzdve majdnem este 7-kor szállt le a céltól 2-3 km-re. A mai nap hőse Máté volt aki beért célbe ezzel a megsebbzett lelkét kicsit gyógyítva a csapat eredményünkért is sokat tett.

Az utolsó napra nem jó a meteo, lehet nem is lesz megtartva. Ebben az esetben csapatban 2. leszünk, ami kiemelkedő teljesítménynek számít és büszkék vagyunk rá.

Jelenlegi eredmények: 

overall: http://www.airtribune.com/sites/default/files/comp_result_0.html

csapat: http://www.airtribune.com/sites/default/files/team_result_0.html


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése