amikor menni kell...

2011. augusztus 18., csütörtök

Raska Open and pre-PWC 2011 - task 4.

Most, hogy észak-kelet magarország tigrise lentebb csúszott és csak a 10. hely állította meg, a reflektorok a barcikai fenevadra szegeződtek, aki összetettben az első helyen áll két érvényes nap után.

Az egyik szervező odajött hozzám, hogy mondjak már pár szót a helyi tv-nek, mire én rögtön Szilárdra mutattam, hogy talán az overall elsőnek kellene nyilatkozni, nem egy utolsó senkiházinak mint én. Úgy is lett, Szilárd belekerült az egyik szerb csatorna összefoglalójába.

Azért Galambos LAciról is ejtsünk pár keresetlen szót. Az 5. helyével Ő sem szerepel ám rosszul, sőt ha igazán őszinték akarunk lenni, nagyon bika a csávó.

A nap egyik legnagyobb meglepetése még a task előtt, hogy Barth Sanya feladta a versenyt, amit azzal indokolt, hogy túl keveset repült idén és talán mentálisan elfogyott ezen a helyen azzal az ernyővel ami neki van.
Őszinte leszek. Igaza van. Aki szerint ez itt méznyalás az egy mazohista állat. Tényleg erős idő van, tényleg kapaszkodni kell majdnem végig a taskokon, ha nem lenne a kezemben már idén is több mint 100 óra, lehet nekem is átfutna a gondolat az agyamon, hogy elég volt.

Azért Sanya a feladat kiíró bizottságban továbbra is helyt áll és ma összedobtak egy 69 km-es furcsaságot, kb 472 fordulóponttal. Össze sem tudtam számolni a pontokat, nemhogy megjegyezni őket. Na mindegy, majd a gps navigál, taktika meg az ablakban.

Elküldtek három wind-dummy-t, mind leszopódott, sőt az egyik bemondta, hogy "level 3", ami azt jelenti, hogy veszélyes törölni kell a feladatot. A szervezők ezt nem hitték, a safety-sek nem akarták csak ezért törölni, így kinyitották az ablakot. Viszont senki nem akart startolni. Mentek a percek és senki nem állt oda. Majd Laci igazi férfi módjára kidobta a cuccot és várta befújást. Majd követte őt még pár ember és amikor elkezdtek emelkedni, már sorban állás lett a starthoz. A szél percekig meg sem mozdult.

Végül azért alapra került a mezőny, de mire nekem oda sikerült érnem, már olyan 10 perce elindult a feladat. Ennyire már régen késtem le startot. Majd a tarthely előtti völgyben lévő cikázásnál nem tudom miként, de úgy lemaradtam mint a borravaló. Mire a 247. fordulópont után végre kikerültem a völgyből a szélesebb nyitottab völgybe és a túlsó gerincre indultam, már alig volt velem pár ernyő. Igaz rengetegen bentragadtak a völgyben a cikk-cakk-ozás közben.

Átmentem a széles völgyön és valami gyengét kezdtem tekerni, ami iszonyatosan sodort déli irányban el a ponttól. Rácsúsztam a pontra, kicsit szembe szeles volt, de gondoltam jó ez, mert akkor vissza már hátszeles lesz. Megint tévedtem, mert oldal szelet kaptam és el is sodort a kurzusról, szépen be a város fölé, ahol nincs leszálló. Az utolsó pontot nem tudtam megcsinálni, hiányzott kb 1 km. Onnan még 14 km lett volna a cél.


5 pilóta ért célba, sajnos ma magyar sikerről nem tudok beszámolni. Laci vitte a pálmát, 10 km hiányzott neki a célig. Máté Zoli  még mindig tigrisként küzdve megcsinálta az utolsó pontot és még ment kb 2 km-ert, Nyers Ati a pontnál szállt le a hegyre a brutál szél miatt onnan nem volt esélye tovább menni. Milán nagyon jól ment az elején, de aztán valami elromlott és sajnos megint az utolsó előtti pontot sem érte el. A többiek meg még visszább.

Figyelmes olvasóimnak biztosan feltünt, hogy Szilárdot nem említettem, aki ugye összetettben első volt még reggel.  Hát egyike volt azoknak akik az elején a völgyben ragadtak. Ez egy nagyon hervasztó eredmény, mert az Őt üldöző szerbek közül is többen beértek és a román srác is betolta ma, tehát biztosra vehető, hogy egyenlőre elúszott az első hely.

De, holnap nap lesz és a tigris, a fenevad és a többiek, engem is beleértve még kozmetikázhat valamicskét az eddigi eredményeken.

A három érvényes nap utáni összetett eredmény itt:  http://www.para-golija.org.rs/download/SerbiaOpen2011&Pre-PWCTotal4.pdf


1 megjegyzés:

  1. Bécikém, mik a hírek? Nem frissül a blog... Kapd össze magad! Béci for President!!!

    VálaszTörlés