amikor menni kell...

2011. augusztus 10., szerda

Szlovén és Horvát Nemzeti - Krusevo Open 2011 - task 3. "Race to bed avagy ki alszik a francia ágyon"

A szállásunkon 3 szoba van, ebből 2 három ágyas és egy két ágyas. Az egyik három ágyasban Milán, Képes Peti és én nyomulunk. A szobában van egy darab emeletes ágy és egy gyönyörű nagy "king size bed" francia ágy. Mikor odaértünk Milán elfoglalta nagyot és nekünk jutott katonai emeletes.
Rögtön kitaláltuk, hogy ez így nem frankó és a következő naptól az alszik a nagy ágyban aki hármunk közül nyeri napot. 
Már az első éjjel csere történt, mert a task 1.-ben Laci után én értem be másodiknak, Peti és Milán nem tudta átütni a célvonalat. Tehát csere.
Nem kellett nagyon megszoknom a kényelmet, mert a következő napon ugye megint második magyar lettem, de Milán 30 percet rám vert és átküldött az emeletes ágy felső szintjére.


A tét tehát óriási, aki nyer visz mindent. De legalábbis nagy ágyon alszik. 
A harmadik nap előtt duplázza a pot-ot, hogy a negyedik napra rossz a meteo és aki most nyer az nem egy hanem inkább két napot aludhat kényelmesebben.
A nyomás már-már elviselhetetlen, ilyen teherrel indultunk fel reggel a starthelyre.


Attillának az ernyőjét a helyi ozone dealer sok órán keresztül javítgatta, az összes elszakadt zsinórt kicserélte neki és most oda tud állni a starthoz nem kellett feladnia küzdelmet.


72 km-es zig-zag feladat dél felé, cél a görög határtól 2 km-rel visszább. Háromszor kellett kimenni a laposra és vissza a gerincre közben egyre délebbre haladni. Rögtön látszott, hogy nem lesz könnyű és minden tudásomra szükség lesz, hogy beérjek a célba.


A pilon előtt 7-8 perccel végre a megfelelő pozíciban voltam, magasan és együtt a nagykártyákkal. Kezdtem örülni, ám korainak bizonyult. Az emelésünk átment nullába, majd inkább egy jó - 0,2-be, amit úgy tekertünk mintha a nap liftje lett volna. 2600 méteren voltunk, de volt még kb 6 perc a pilonig. Egy kilóméterrel visszább egy boly tekert és kicsivel magasabban mint mi. Gondoltam az lesz a tuti, visszaindultam de mire odaértem az is szétesett és ők elindultak a pilon felé amerről én jöttem. Csak közben elvesztettem vagy 400 métert. A francba, megint megszívtam. Viszont nem egyedül, mert Máté is bejártam velem ezt az utat. Nem volt mit tenni, neki a síkságnak, majd lesz valahogy. Az első pontig iszonyatosan verejtékes volt eljutni. Folyamatosan 1500 méter körül voltunk és biztos voltam benne ha 1300 alá kerülünk vége a dalnak az inverzió miatt. Lassan elbotorkáltunk az első pontig és vissza a másodikra ami hegy lábánál volt. Ott kicsit jobban felestünk és megint ki a harmadikra. Azt egy trükkel sikerült abszolválni. Előtte kietekertünk, rá a pontra majd vissza a termikbe amit még festettek a később érkezők és fel 2600-ra. Itt már kicsit nyugodtabb lettem, de még koránt sem  volt vége.Egy hosszabb siklás következett a 4. pont felé. 10-12 ernyővel mentem és szépen fésűltük a pályát. Tőlem jobbra is balra is mentek ezért ha bárki talál valamit könnyen ráugrok. Képes Peti itt egy kicsit előttem volt és látom, hogy emelkedik szépen. Azonnal a tucatnyi ernyő mindegyike ott volt és szépen tekertük a 1,5-2 métert. Budai Peti is ebben a liftben emelkedett és abban a reményben, hogy innen valahogy csak beérünk.
Emelkedtünk is szépen, már 2100 felett jártunk, amikor én a korábbi elhatározásomhoz tartottam magam, miszerint ha elég lesz a magasság, akkor bemegyek a gerinc fölé és ott tekerek ki. Már a pont felé félúton kifigyeltem, hogy az eleje így ment és a briefingen is ezt javasolták mint egyik alternatíva.
Otthagytam hát a biztonságot jelentő bolyt, ami körülbelül egyet jelentett azzal amikor a magzat megszületik és kikerül az anyaméhből.
Ezzel feltettem mindent egy lapra. A gerinc fölött nem akarta adni és ekkor egy pillanatra összeszorult a szívem. Mondogattam magamban, hogy minden arra utal, hogy itt lesz a termik, a nap, a szél, a hegy, a felhő széle.
Bummmm! A hatméter belerugott az ernyőbe. Pár perc múlva 3450 méteren elindultam a felhő alól a végsiklásra, a cél úgy 17 km-re volt. Még a 6-ost tekertem amikor hallottam, hogy Képes Peti beszólt rádión, hogy gratulál. Azt hiszem Ő már látta, hogy ezzel a húzással alaposan lehagytam a bolyt
Innen már csak egy forulópont és a célba siklás volt. Magasan értem be, közben jó mélyen benéztem görögország belsejébe is. Átrepültem a célvonalat, majd a célbíró mondta, hogy 34. vagyok. Hoppá, megint elszámoltam magam. Úgy két tucatnyi embert gondoltam, hogy a célban van. Hát hiába na, ez itt komoly mezőny.
Képes Peti is bejött bő 10 perc múlva, mert Ő mikor látta, hogy engem egy zsinóron rántottak az égig akkor rámozdult a dologra. Budai Peti aki viszont ott maradt abban a gyenge emelésben a többiekkel több mint 22 perccel később érkezett. Kettőjük között Máté is beverte, de érdekes, hogy Máté előbb ért be mint Budai Peti de hátrébb került mivel hátulról jött fel mint a talajvíz és lead pontok miatt hátra sorolódott.


Laci, Gyuszi sajnos már a második pont körül kiestek a versenyből egy-egy rossz döntés vagy rossz időzítés miatt. Greg tovább jutott ugyan de Ő is elvérzett valahol. Monostori Ati az előző napi nagy esés után szépen teljesített a negyedik pont előtt szállt le.
A nap legdurvább eseménye Milán volt, aki a start után úgy döntött inkább leszopódik. Talán nagyobb esélyt akar adni a szlovén nagykártyáknak, talán csak önként le akart mondani a francia ágy kényelméről, de azt hiszem a történet írók még sokáig fogják faggatni Őt mire kiderül a teljes igazság. Sajár elmondása szerint ezt most 50 évre titkosították és zárolták.


Új királya van a francia ágynak! Leszopódott a király! Éljen a király! :)


Task 3. eremények:


http://krusevo.tici.hr/rezultati/nesluzbeni/task_result_3_provisional.htm


track logom:


http://www.xcontest.org/world/en/flights/detail:beci/9.8.2011/11:11


Máté, KépesPeti, BudaiPeti, Béci - a célban

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése