amikor menni kell...

2011. augusztus 2., kedd

Skynomad Open 2011 - Sopot - Bulgária - Task 2. Majdnem hármas magyar siker a második napon

Tudom, ha öreganyámnak kereke lenne, villamos lenne. De akkor is, ha a gradient-es gyereknek kicsit nem adja a végén akkor most hármas magyar sikernek örülhetnénk. 
Azért, végül is megérdemelte a győzelmet, jól ment, végig elől volt, kb 2 percet vert ránk.


A zivataros előjelzés és a reggel már eléggé növekvő felhők miatt, kicsit szkeptikusan az utolsók között ültünk be a felvonóba. Fent már megvolt a feladat. 72 km, race to goal 4 fordulóponttal meg a cél. Az erősebb északi szél miatt a gerincen csak egy oda vissza 28 km, utána ki a laposba, meg a túl oldali dombok fölé.


A pilonig 4 km-t kellet megtenni, erre volt fél óra, ezért aránylag korán startoltam. A startpozícióm hibátlan elkezdtük az őrült menetelést a gerincen. A végén ki kellett szúrni a völgybe. olyan harmadikként csináltam meg a pontot és nyomtuk vissza gerincen sopot felé. A pont előtt valahogy beért minket a banda és a második ponthoz a kiszúrást már korábbról indították, így előbb csinálták meg. Képes peti itt már elém került, Laci pedig velem együtt nyomta. Milán is odaért a pont utáni termikbe és itt már eldöntöttük, hogy nem megyünk vissza a gerincre hanem keresztbe verjük a völgyet a harmadik pont felé.


Szépen haladtunk, amikor a pont előtt pár kilcsivel négyen magasabban voltunk mint a többi 6-8 ernyő, akik alacsonyan elkezdtek tekerni valamit. Majdnem visszamentem hozzájuk, de Peti rámszólt, hogy csináljuk meg a pontot ami oda-vissza 3 km és utána csatlakozzunk a termikbe, mert a 4. pont abban az irányban volt. Rizikós volt,  mert ha nem érjük el akkor ott game over mára.


Előttünk száz méterrel egy gradient bevállalta, így én is folytattam a siklást Petivel és Lacival a pontra. Na itt dőlt el a nap. Igaz visszaérve már csak 800 méter körül voltunk, de magasan festették a termiket. Innen könnyű volt, üldöztük a gradientet, rásiklottunk a gerinccel szembeni dombokra, ott fel alapig és irány az utolsó pont. 


Ennél a pontnál éreztem, hogy talán megfogjuk a csávót, mert elég alacsonyra került, de aaz utlsó szár nagyon adta és beverte előttünk kb 2 perccel.


Mi hárman kéz a kézben siklottunk a célba, ahol másodperces különbségek lesznek. Peti a második, talán én a 3. és így Laci a 4. de nem voltam előtte 10 másodpercnél többel. Nem tudtam kihasználni a verseny ernyő adta előnyömet, mert a végsiklásnál először neces volt beérünk-e és nem nyomtam, utána meg 5-ös emelés és 5-ös leáram között dobálta minket így csak félgyorsítoztam.


Nem sokkal később Milán is beért, majd jött Gyuszi és a végén Greg is beverte a célba.


Jó kis feladat volt, mindenkinek fülig ért a szája. Sajnos a tegnapi napot sikerült 1000 pontosra hozniuk, amit nem igazán értek, de ott csak 14. lettem olyan 750 pont körüli eredménnyel, így nem leszek igazán jó helyen. Peti tegnap majdnem 900 pont körül kapott, Ő most jó pozícióban várhatja a folytatást.


Meglátjuk.


track log:


http://www.xcontest.org/world/en/flights/detail:beci/2.8.2011/09:11





2 megjegyzés: